اخبار

کاهش ساعت کاری هفتگی در همه بخش‌ها/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد؟ + لینک کارزار درخواست و مطالبه‌گری برای تعطیل کردن شنبه به جای پنجشنبه

بسپار / ایران پلیمر سیدکریم حسینی (نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) از تصمیم مجلس برای کاهش ساعت کار از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت برای تمامی بخش‌ها (اعم از دولتی و خصوصی) خبر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا بخش خصوصی و کارگری نیز مشمول این قانون خواهند شد؟»، تصریح کرد: مقرر شد ساعت کار همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه بوده، به ۱۶۰ ساعت کاهش پیدا کند که به صورت ۸ ساعت در هر روز و ۵ روز در هر هفته اجرا خواهد شد.

عباس گودرزی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم، با اشاره به مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تعطیلی روزهای پنج‌شنبه، اظهار کرد: سال‌ها است که تهران در روزهای پنج‌شنبه بر اساس قانون جاری کشور تعطیل است؛ یعنی در حال حاضر پنج‌شنبه و جمعه در تهران تعطیل است و این موضوع منجر به ناهماهنگی بین شهرستان‌ها و تهران شده است. این مصوبه برای آن است که وحدت رویه در این موضوع در کل کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که در افزایش تعطیلات نباید صرفاً بُعد اقتصادی موضوع مدنظر قرار گیرد، افزود: بُعد اجتماعی، فرهنگی و دیگر مسائل مهم باید در افزایش تعطیلات هفته مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس ما جنبه‌های مختلف موضوع را بررسی کرده و در نهایت با موافقت دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و جمعه موافقت شد؛ لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

گفتنی است، این تصمیم پس از تصویب برای ابلاغ و اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.

 

مدت هاست فعالین کسب و کار از ایرادات تعطیلی پنجشنبه ها و عدم همخوانی با روزهای تعطیل در بیشتر نقاط دنیا می گویند. هم اکنون کارزاری برای رساندن صدای این بخش به گوش قانونگذاران ثبت شده است. شما هم می توانید با ثبت نظر خود در این کارزار مشارکت کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا