اخبار

تحلیل های اقتصادی صاحبان صنعت پلیمر و پوشش در خصوص سال های 1401 و 1402/ علیرضا میربلوک، مدیرعامل اندیشه برتر میران: کاهش شدید پروژه های عمرانی و کسری بودجه دولت

بسپار/ ایران پلیمر  سال بد سال باد سال اشک سال شک …

بدون هیچ توضیح و حاشیه نویسی، آنچه در ادامه می خوانید پاسخ گروهی از مدیران صنعت پلیمر و پوشش به سوالاتی است که در ابتدای مطلب آورده ایم. نمی خواستیم کامتان را تلخ تر کنیم. می خواستیم همه مان بدانیم در وضعی که هست چه قدر شبیهیم.

– مهم ترین رویداد اقتصادی سال 1401 چه بود و چه تاثیراتی روی کسب و کار شما در صنعت پلیمر و پوشش داشت؟

– مثبت ترین و منفی ترین تصمیم اقتصادی دولت در سال 1401 را چه می دانید؟

– بزرگترین دستاورد سازمان شما در سال 1401 چه بود؟

– بزرگترین چالشی که در سال 1401 در حیطه فعالیت حرفه ای و تخصصی خود با آن مواجه شدید، چه بوده است؟

-پیش بینی شما برای آینده اقتصادی کشور چیست؟

– نکته دیگری را اگر لازم می دانید، بفرمایید.

 (این گفت و گوها در شماره نوروزی مجلات بسپار و پوشرنگ به چاپ رسیده و به تدریج منتشر خواهد شد.)

 

علیرضا میربلوک:  مثبت ترین رویداد اقتصادی سال را حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و منفی ترین آن را اصرار بر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و پافشاری بر ثبات قیمتها می دانم. اینها به صورت غیر مستقیم بر بازار ما هم تاثیر دارند، اما بزرگترین ضربه به ما کاهش شدید پروژه های عمرانی بود که ریشه در کسر بودجه دولت دارد.

تاثیر مثبت اقتصادی  از تصمیمات دولت را تقریبا هیچ می دانم. ما هر چه امسال رشد داشتیم بواسطه گسترش شبکه های کاری خودمان بود.

بزرگترین دستاورد اقتصادی سازمان ما در سال ۱۴۰۱ فراغت بنده از مشاغل در هیات مدیره تشکلهاست که حداقل ۵ سال ادامه خواهم داد. همچنین تغییر سیاستهای موسسه و تمرکز بر پروژه های دانشی بیشتر شده که روی درآمدمان نقش به سزایی داشته است.

بیشتر بخوانید

بزرگترین چالش بنده هم دقت و مقایسه  وضع مطلوب اقتصادی با وضع موجود بوده و هست! ما به نسبت ۱۴ سال عمر سازمانی عقب ماندگی هایی داریم که باید در ۵ سال آینده جبران شود. البته ناشکر نیستم تا همینجا هم خوب است ولی باید بیشتر توسعه بیابیم. کارهای ناتمام زیاد داریم که باید به نتیجه برسند.

پیش بینی برای وضعیت اقتصادی کشور ندارم ولی برای سازمان خودمان سعی می کنیم نقطه زنی اقتصادی درست تری انجام دهیم.

در آخر گوش شنوا و چشم بینا برای حاکمیت از خدا می طلبم. جامعه متکثر نمی تواند تک صدا باشد. به قدر کفایت همه با عقیده مخالف ناسازگار شده ایم. دیگر بس است!

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 245 ماهنامه بسپار که در نیمه اسفند ماه 1401 منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا