اخبار

کاهش نرخ بازیافت پلاستیک در آمریکا

بسپار/ایران پلیمر نرخ بازیافت پلاستیک در ایالات متحده آمریکا نزدیک به 5 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش گروه‌های محیط زیستی «Last Beach Clean Up و Beyond Plastics»، به‌دلیل توقف صادرات ضایعات ایالات متحده به بعضی از کشورها و رسیدن تولید زباله‌های پلاستیکی به بالاترین سطح نرخ بازیافت زباله‌های پلاستیکی در آمریکا طی سال 2021 ، 5 تا 6 درصد کاهش یافت.

این گزارش نشان می‌دهد که نرخ بازیافت از رقم 8.7 درصد در سال 2018، آخرین باری که آژانس حفاظت محیط زیست ارقام بازیافت را منتشر کرد، کاهش یافته است.

چین و ترکیه از آن زمان ممنوعیت واردات پلاستیک را اعمال کرده‌اند و دیگر کشورها محدودیت‌هایی را برای آلودگی زباله‌های پلاستیکی بر اساس اصلاحیه‌های مربوط به کنوانسیون بازل درباره زباله‌های پلاستیکی تعیین کرده‌اند، در حالی که ایالات متحده در سال 2019 آن را تصویب نکرد.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده باید مسئولیت مدیریت زباله‌های پلاستیکی خود را به‌عهده گیرد.

مؤسسه ئی‌پی‌ای داده‌های روزآمد نرخ بازیافت سالانه خود را در سال گذشته میلادی را هنوز منتشر نکرده است.آخرین داده‌ها در سال 2020 منتشر شد که نرخ‌های سال 2018 را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا گفت: « مؤسسه ئی‌پی‌ای از این گزارش آگاه است و داده‌ها را بررسی خواهد کرد.

طبق این گزارش، با افزایش تولید زباله‌های پلاستیکی در ایالات متحده، نرخ بازیافت در حال کاهش است، سرانه ضایعات پلاستیکی از رقم سالانه 60 پوند در سال 1980 میلادی به 218 پوند در سال 2018 رسید که در مجموع نشان از افزایش263 درصدی دارد.

صنعت پتروشیمی و پلاستیک از بهبود بازیافت در سراسر آمریکا حمایت کرده است، اما برای محدود کردن تولید پلاستیک بکر خود با فشار روبه‌روست.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا