اخبار

کرمانشاه قطب سوم “پتروشیمی” کشور می‌شود

بسپار می نویسد، 

وزیر نفت اظهار کرد: کرمانشاه بعد از خوزستان و عسلویه، قطب سوم پتروشیمی کشور می‌شود.


به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه بیژن زنگنه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمانشاه با رییس جمهور که (۲۷ تیر) در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه دولت از قبل توجه ویژه‌ای به استان کرمانشاه داشته است، گفت: قطعا بعد از این سفر این توجهات بیشتر هم خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت در این سفر، آینده روشنی پیش روی کرمانشاه است که البته برای رقم زدن این آینده‌ روشن همت و همکاری مردم و نخبگان هم ضروری است.

وی به انجام سرمایه‌گذاری های بزرگ در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارها و پروژه‌های بزرگی در کرمانشاه در حوزه‌های آب، پتروشیمی و پالایشگاه در حال انجام است.

زنگنه اظهار کرد: بعد از خوزستان و عسلویه، کرمانشاه قطب سوم پتروشیمی کشور خواهد شد که تصمیمات در این زمینه گرفته شده و رییس جمهور هم حمایت می‌کند.

وی به وجود سه پتروشیمی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پتروشیمی چهارم استان هم توسعه پتروشیمی کرمانشاه(اوره و آمونیاک) می‌باشد که این پروژه هم اکنون در دست اقدام است.

زنگنه افزود: پتروشیمی پنجم هم پتروشیمی اسلام آبادغرب است که بزودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و رییس جمهور موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وزیر نفت به پروژه در حال ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این پالایشگاه هم سرعت می‌گیرد و زنجیره صنایع پایین دستی آن نیز راه‌اندازی می‌شود.

زنگنه در پایان اظهار کرد: من در کرمانشاه به دنیا آمدم و بخش اصلی شخصیتم در این استان شکل گرفته و تمام تلاش من و دولت این است که این سفر منشا خیر برای استان کرمانشاه شود که با همت دولت این اتفاق خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا