اخبار

کره‌جنوبی به دنبال تولید هیدروژن سبز و گرافن از گاز طبیعی است

بسپار/ایران پلیمر شرکت فناوری سیستم نوآورانه (ISTE)، مستقر در جنوب کره‌جنوبی، توافق‌نامه‌ای با شرکت بریتانیایی لویدیان (Levidian) امضا کرده است. هدف از این توافق‌نامه راه‌اندازی کارخانه‌ای برای تولید هیدروژن فیروزه‌ای و گرافن است. هیدروژن فیروزه‌ای از فرآیندی به نام پیرولیز متان برای تولید هیدروژن و کربن جامد استفاده می‌کند.

 

در واقع هیدروژن تولید شده از گاز طبیعی با استفاده از فن‌آوری پیرولیز فلز مذاب، «هیدروژن فیروزه‌ای» یا «هیدروژن کم کربن» نامیده می‌شود. گاز طبیعی از یک فلز بسیار داغ عبور می‌کند که گاز هیدروژن و همچنین کربن جامد را آزاد می‌کند که در این فناوری جدید، گرافن نیز تولید می‌شود.

ISTE با افزایش ظرفیت تولید خود برای هیدروژن فیروزه‌ای از چند ده کیلوگرم در هر چرخه، این فناوری را تجاری‌سازی می‌کند. ISTE با ورود به بخش هیدروژن در سال ۲۰۱۹، ایستگاه‌های شارژ هیدروژن را در مکان‌های مختلف طراحی و ساخته است. ISTE یک شرکت کوچک و متوسط نوآورانه است و تجهیزات مورد نیاز شرکت سامسونگ و SK Hynix را تأمین می‌کند.

لویدیان دارای فناوری ثبت شده برای تولید هیدروژن و دی‌اکسید‌کربن جامد هنگام شلیک پلاسما مایکروویو به گاز طبیعی و همچنین تولید گرافن از CO۲ است. لویدین با استفاده از دستگاه کربن‌زدایی سریع خود که به نام LOOP شناخته می‌شود، از فناوری پلاسما برای تقسیم متان به اتم‌های کربن و هیدروژن استفاده می‌کند. سیستم Loop در هنگام کربن‌زدایی گازهای زائد امکان تولید هیدروژن و گرافن را دارد. ادعا می‌شود که سیستم LOOP به طور یکپارچه به زیرساخت‌های موجود متصل است و می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا با استفاده از ترکیب تمیزتر هیدروژن و متان در محل، به کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد کمک برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا