اخبار

کرونا بر تولید پتروشیمی کشور تاثیری نداشته است

بسپار/ ایران پلیمر  به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این منطقه جهت پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا، اقدامات چند جانبه ای را دنبال کرده و تمامی این اقدامات با همکاری کامل شرکت های تولیدی منطقه انجام شده است.

سیدامید شهیدی نیا، با اعلام این مطلب، گفت: این اقدامات که از اسفند سال پیش آغاز شده در چند حوزه قابل دسته بندی هستند؛ آموزش مستمر و آگاه‌سازی پرسنل، گندزدایی وضدعفونی ادارات و فضاهای اداری، تریاژ پزشکی از طریق تب سنجی و اکسیومتری و غربالگری گروه های حساس، تغییر ساعات کار کارکنان منطقه برای کارکنان ستادی و روزکار و به حداقل رساندن آنها از طریق انجام امور بصورت دور کاری و کاهش تعداد نیروهای نوبتکار از طریق تغییر در نوع نوبتکاریها و اقدامات کنترلی در مبادی ورودی منطقه و ورودی مجتمع های پتروشیمی، از بخش های مختلف اقدامات بوده است.

شهیدی نیا خاطرنشان کرد: تعلیق کلیه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، مراکز تفریحی و محل های تجمع، کاری بود که هم راستا با سراسر کشور در ‌منطقه ما نیز انجام شد.

وی افزود: با تمام این محدودیت ها، تولید محصولات شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به صورت پایدار در جریان است و این شرایط تاثیری بر روند تولید نداشته است.

در رابطه با تعامل همکاری با سطح شهرستان از ابتدای شروع شیوع ویروس کلیه توان لجستیکی منطقه در اختیار عملیات ضد عفونی اماکن در سطح شهرستان و شهرک های اطراف قرار گرفته که این عملیات بطور مستمر انجام می پذیرد.

همچنین تولید آب ژاول توسط پتروشیمی کارون با تمام توان روزانه بیش از یکصد تن و توزیع رایگان آن در سطح شهرستان و سایر شهرهای استان بنا به درخواست ستاد مدیریت بحران استان از دیگر اقدامات موثر صنعت بوده که حتی دامنه آن تا 27 استان کشور نیز گسترش یافته است.

شهیدی نیا ادامه داد: توجه به رفع نیاز سه بیمارستان شهرستان ماهشهر با هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان از لحاظ تأمین تجهیزات و سایر نیازمندیهای جاری برای امکان تداوم عملیات مراقبت و درمان و نیز همراهی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رفع نیازهای درمانی استان نیز از جمله اقدامات حمایتی صنعت محسوب می شود.

تأمین تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، گان، دستکش و…. برای دستگاههای اجرایی شهرستان به ویژه نیروهای انتظامی و هلال احمر در حد مطلوب انجام پذیرفته است.

وی اظهارکرد: در زمینه کمک به اعمال محدودیت ها و قرنطینه در سطح شهرستان و تأمین وسایل مورد نیاز از جمله دستگاه تب سنج و در اختیار گذاشتن کمک های لجستیک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است پنج هزار بسته حمایتی شامل ارزاق عمومی و مواد بهداشتی به ارزش 25 میلیارد ریال نیز برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تهیه و با کمک دستگاه های ذیربط بین عزیزان توزیع شد.

مدیرارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، افزود: شایان ذکر است با توجه به اقدامات اساسی و موثر جهت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در‌ سطح شهرستان ماهشهر و براساس اظهارات مسئولین بهداشت و درمان، روند کنترل شیوع بیماری قابل قبول بوده است در اینجا لازم است از تلاش جهادگرانه کلیه کادر پزشکی و درمانی بیمارستانهای سطح شهرستان که ایثارگرانه در صف مقدم مبارزه با این ویروس می باشند، تشکر ویژه کنم.

 

 

 

منبع: نیپنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا