اخبار

کفش‌هایی که در نور تغییر رنگ می‌دهند/ آل استار رنگین کمان، جدیدترین استفاده فناوری در صنعت پوشاک

بسپار/ ایران پلیمر دو شرکت آمریکایی با همکاری یکدیگر، نوعی کفش ارائه داده‌اند که رنگ آن در معرض نور ماوراءبنفش تغییر می‌کند.

رنگ‌های چندبعدی این روزها به محصولات مختلف بازگشته‌اند، در وسایلی همچون گوشی‌های هوشمند دیده می‌شوند که با تغییر زاویه رنگ آنها تغییر می‌کند، کنسول‌های بازی که در رنگهای مختلف عرضه می‌شوند و اکنون کفش‌هایی که در محیط بیرون تغییر رنگ می‌دهند. شرکت “کانورس”(Converse) که یک شرکت قدیمی آمریکایی در زمینه تولید کفش است، با همکاری شرکت انگلیسی “چایناتاون مارکت”(Chinatown Market)، کفش جدیدی ارائه داده که به همین قابلیت مجهز است. این کفش‌های جدید، به کفش‌های سفید معمولی شباهت دارند اما هنگام قرار گرفتن در معرض نور ماوراءبنفش، رنگ آنها تغییر می‌کند.

شدت رنگ کفش‌ها، براساس میزان نور ماوراءبنفشی که به آنها وارد می‌شود، تغییر می‌کند و از سایه‌های رنگی به رنگ‌های زنده تبدیل می‌شود. این تغییر، نسبتا با سرعت رخ می‌دهد.

 

این کفش‌های جدید، به چهار بخش رنگی تقسیم می‌شوند و با دریافت نور کافی، ظاهری مانند رنگین‌کمان به خود می‌گیرند.

“مایک چرمن”(Mike Cherman)، بنیانگذار چایناتاون مارکت و طراح ارشد این پروژه گفت: ابداع یک کفش جدید با استفاده از نور ماوراءبنفش، ایده واقعا جالبی است. ما در هر پروژه‌ای قصد داریم تا کاری منحصر به فرد ارائه دهیم. ابداع این کفش جدید با استفاده از نور ماوراءبنفش، برای ما بسیار جالب است زیرا نور ماوراءبنفش آن قدر قدرت دارد که می‌توان از آن برای طراحی لباس و کالاهای دیگر نیز استفاده کرد.

وی افزود: من کار کردن روی کفش‌ها را دوست دارم زیرا می‌توانم هرچه می‌خواهم با آنها انجام دهم و از این کار لذت ببرم. ما کفشی ارائه داده‌ایم که نرم و قابل انعطاف است و حتی می‌تواند یک اسباب‌بازی جالب باشد.

 

چایناتاون مارکت، فروش محدود این کفش‌ها را از امروز آغاز می‌کند و آنها را در دو نوع و با قیمت 95 و 100 دلار به فروش می‌رساند. این کفش‌ها می‌توانند انتخابی جالب و سرگرم‌کننده برای کاربران باشند.

 

ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا