اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کمتر از 24 ساعت تا بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت پلاستیک در دوسلدورف آلمان/ K2022 از فردا به مدت 8 روز برپاست + غرفه گذران ایرانی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  K 2022  در مرکز نمایشگاهی دوسلدورف در حال طی کردن مراحل نهایی پیش از گشایش است. همان سالی که ملکه الیزابت دوم به سلطنت رسید و اولین دریچه قلب مصنوعی در ایالات متحده آمریکا در بدن فردی گذاشته شد تاریخ نمایشگاه K  در آلمان نیز ساخته شد. اولین دوره این نمایشگاه در دوسلدورف از 11 تا 19 اکتبر 1952 میزبانی شد. در آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد این رویداد به برگزاری یک نمایشگاه تجاری پیشرو در جهان برای صنعت پلاستیک و لاستیک تبدیل شود.

امروزه نمایشگاه K در دوسلدورف می‌تواند به یک داستان موفقیت 70 ساله نگاه کند. این نمایشگاه مرتبط ترین پلتفرم اطلاعات و کسب و کار صنعت پلاستیک و لاستیک در سراسر جهان است. موقعیت آن به عنوان نمایشگاه تجاری پیشرو برای کل صنعت، که در آن رهبری موضوعی و نوآوری دست به دست هم داده و راه را برای چشم‌اندازهای آینده هموار می‌کنند، بلامنازع است.

هیچ پلتفرم دیگری به اندازه K در دوسلدورف در این صنعت، بین المللی نیست. برای K 2022 از 19 تا 26 اکتبر (27 مهرماه تا چهارم آبان ماه جاری) حدود 3000 غرفه دار از 61 کشور حضور دارند و تمامی سالن های این مرکز نمایشگاهی  به طور کامل برای این رویداد رزرو شده است.

 

چگونه همه چیز شروع شد

با این حال، K در دوسلدورف کوچک شروع به کار کرد: در اولین رویداد “Wunder der Kunststoffe” (معجزات پلاستیک) در سال 1952، فقط  270 شرکت نمایشگاهی شمارکت داشتند و منحصراً از آلمان! آنها تقریباً 14000 متر مربع از فضای خالص نمایشگاه را اشغال کردند.

در اولین نمایشگاه، 165000 بازدیدکننده به ویژه از کالاهای مصرفی رنگارنگ به نمایش گذاشته شده توسط تولیدکننده های محصولات پلاستیک شگفت زده شدند. زیرا از سال 1952 تا 1959 دوسلدورف صرفاً ویترینی از صنعت آلمان بود. هر بازدید کننده علاقه مند، خواه یک فرد غیر عادی یا متخصص، برای بازدید از نمایشگاه آمده بود. جاذبه‌های اصلی نمایش محصولاتی بودند که برای زیباتر و راحت‌تر کردن زندگی طراحی شده بودند. امروز ما به تبلیغات آن زمان لبخند می‌زنیم که هدف آن “زن خانه دار مدرن” هم بود و او را با دستاوردهای پس از جنگ مانند بارانی‌های پی وی سی مد روز یا جوراب‌های نایلونی شفاف آشنا می کرد، مظهر زیبایی شناختی از معجزه اقتصادی.

هرچه صنعت پلاستیک تخصصی و پلاستیک‌های با تکنولوژی بالا برای راه حل‌های ویژه در الکترونیک، پزشکی، خودرو یا هوافضا توجه بیشتری را به سوی پلیمرهای استاندارد جلب می‌کرد، متخصصان بیشتری از نمایشگاه بازدید می‌کردند. در سال 1963 بالاخره این سد شکسته شد: دوسلدورف تبدیل به یک نمایشگاه تجاری منحصر به فرد با رتبه بین‌المللی شد و از آن زمان تاکنون جایگاه خود را به عنوان یک نمایشگاه تجاری پیشرو جهانی برای کل صنعت حفظ کرده است. در سال 2019 بیش از 220000 بازدیدکننده تجاری از تقریباً 170 کشور به K در رودخانه راین سفر کردند.

 

غرفه گذران ایرانی نمایشگاه K2022 را در این لینک ببینید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا