اخبار

کمک 166 میلیارد تومانی تشکل های صنفی و صنعتی به مناطق سیل زده

بسپار/ ایران پلیمر به گزارش عصر دوشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکل های صنفی (اتحادیه ها، اتاق های اصناف و اتاق های بازرگانی) و واحدهای صنعتی این کمک های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری کرده اند.
بخش دیگری از کمک ها نیز در قالب ارایه خدمات رایگان نظیر امدادرسانی، اسکان سیلزدگان در چادرها، هتل ها و سایر مکان های قابل سکونت و اقدام های صنعتی نظیر تعمیر ماشین آلات، لوازم خانگی و غیره است.

** کمک ۱۱۰ میلیارد تومانی اتحادیه ها و صنایع کشور
تاکنون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی و همچنین تهیه محصولات لوازم خانگی در نظر گرفته است.
۱۶ واحد تولیدکننده پوشاک مردانه و زنانه، لباس راحتی، جوراب و غیره در این امر مشارکت داشتند. اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک نیز محصولاتی به ارزش یک میلیارد تومان برای آسیب دیدگان فرستاد.
شرکت ایساکو با ارایه خدمات خودرویی و غیرخودرویی رایگان و ارسال محصولاتی نظیر بسته های امنیت غذایی بیش از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مردم مناطق سیلزده کمک کرد.
این شرکت با ارسال ۲۳۰ اکیپ به ارایه خدمات امدادی در استان های سیلزده پرداخت و در مجموع تاکنون بیش از ۱۳۰۰ خدمت استاندارد خودرویی و ۱۱۲۰ نفر ساعت خدمات غیرخودرویی به ارزش تقریبی ۹۵۰ میلیون تومان خدمات ارائه کرده است.
امدادگران ایران خودرو در اقدامی فوری و پیشگیرانه ۲۳۲ دستگاه خودرو را از مسیرهای سیل جابجا کردند و مانع از وارد شدن ۲.۵ میلیارد تومان خسارت به هموطنان شدند.
شرکت سایپا یدک نیز بیش از ۱۶۰ میلیون تومان انواع محصولات نظیر آب معدنی، کنسرو، نان، پوشک بچه و … به استان های گلستان و لرستان کمک کرد. این شرکت همچنین خدمات بدنه ای رایگان در استان فارس ارایه کرد. تاکنون ۳۶۷ خودرو آسیب دیده در سیل به دفترهای منطقه ای سایپا معرفی شده است.
برخی انجمن های تخصصی نظیر انجمن های برنج، سازندگان ماشین آلات، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، فرش و… برای تامین نیاز استان های سیل زده اعلام آمادگی کرده اند. 
شماری از تشکل های صنعتی و اصناف استان قم نیز پنج میلیارد تومان کمک نقدی اعطا کردند.

** کمک ۵۱ میلیارد تومانی نقدی و غیرنقدی استان ها
تاکنون ارزش کمک های نقدی و غیرنقدی تشکل ها، اصناف، اتاق های بازرگانی و واحدهای صنعتی ۲۳ استان که به طور خودجوش همچنان ادامه دارد، به حدود ۵۱ میلیارد تومان رسیده است.
واحدهای مستقر در استان های آذربایجان غربی ۲۷۵ میلیون تومان، البرز بیش از یک میلیارد تومان، اردبیل بیش از ۱۲۵ میلیون تومان، اصفهان حدود ۲ میلیارد تومان و تهران حدود پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک ارسال کرده اند.
از سیستان و بلوچستان ۶۸۷ میلیون تومان، بوشهر ۱۰۰ میلیون تومان، خراسان رضوی یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان، خوزستان یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان و زنجان بیش از سه میلیارد تومان کمک به سیلزدگان اختصاص یافت.
سهم فعالان اقتصادی در سمنان ۶۶ میلیون تومان، قزوین ۵۰ میلیون تومان، قم حدود ۲۰۰ میلیون تومان، جنوب استان کرمان ۵۵ میلیون تومان، کهگیلیویه و بویراحمد ۵۰ میلیون تومان، کرمانشاه حدود ۶۰۰ میلیون تومان، گیلان ۳۹۰ میلیون تومان و هرمزگان بیش از ۵۵ میلیون تومان بود. 
از فارس حدود ۵۷۶ میلیون تومان، مرکزی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کرمان ۲۱ میلیارد تومان و گلستان بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی گردآوری شد.

** شهرک های صنعتی
با اقدام های حمایتی ۱۰۹ واحد صنعتی مستقر در فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی آق قلا که به دلیل سیل گرفتگی امکان فعالیت نداشتند، دوباره به چرخه تولید بازگشت. 
در این شهرک حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنفی نیز که دچار مشکل شده بودند، با جبران بخشی از خسارت فعالیت خود را از سر‌گرفته‌اند.
هفت شهرک صنعتی نیز در استان های مازندران و گلستان خسارت دید که امکانات زیربنایی این شهرک های صنعتی وصل شده است.
به گزارش ایرنا، بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
وزیر کشور یکشنبه (بیست و پنجم فروردین ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: ۲۵ استان و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ روستا در کشور درگیر سیل شد.

 

خانه صنعت و معدن استان تهران

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا