اخبار

کمک Lanxess به صنعت تولید هواپیمای بدون سرنشین با تولید پلاستیک های با عملکرد بالا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۳ میلیون هواپیمای بدون سرنشین (Dron) در سراسر جهان به فروش رسید. این عدد در مقایسه با سال قبل افزایشی ۴۰ درصدی را نشان می دهد. این آمارها را موسسه Gartner اعلام نموده است. این موسسه همچنین پیش بینی کرده است که این وسیله یکی از پرمصرف ترین وسایل الکترونیکی طی سال های آینده در سراسر دنیا خواهد بود. طبق پیش بینی ها بازار این مواد به ۱۳۰ میلیارد دلار هم خواهد رسید. این هواپیماهای بدون سرنشین در کاربردهایی نظیر کاربردهای زیرساختی، امنیت و حمل و نقل استفاده خواهند شد. با توجه به ظهور کاربردهای جدید و کاربردهای گسترده نیاز به این نوع خاص از هواپیما در حال افزایش می باشد.

افزایش زمان پرواز با توجه به سبک وزن تر شدن

یکی از مهم ترین چالش های پیش روی تولیدکنندگان هواپیماهای بدون سرنشین محدودیت زمان پرواز می باشد. در طول زمان های مختلف با افزایش ظرفیت باطری و ایجاد منابع جدید انرژی به مرور زمان پرواز هواپیماهای بدون سرنشین افزایش یافته است. شرکت Lanxess تجارب زیادی در زمینه ی کاهش وزن در صنایع خودرویی را داراست. این شرکت اخیرا خبر داده است که راه حل هایی را برای کاهش وزن این نوع هواپیماها یافته است. برای این کار شرکت Lanxess از پلاستیک های با عملکرد بالا استفاده نموده است.

شرکت Lanxess مواد عملکرد بالای خود را معرفی کرده و محدوده ی گسترده ای از راه حل ها را معرفی نمود. از جمله راه حل های ارائه شده می توان به پروانه های تولید شده اشاره کرد که برای ساخت آن ها این شرکت از پلی آمید ۶ (Durethan) تقویت شده با الیاف شیشه ی کوتاه استفاده شده است.

با دارا بودن خواص موادی متعادل شده قطعات قالب گیری تزریق شده سبک تر بوده در حالی که استحکام و سفتی مناسبی را ایجاد می نماید. این ماده در برابر UV مقاوم بوده و برای استفاده در فضای بیرونی مناسب شناخته می شود. با توجه به این مسائل، هواپیماهای ساخته شده با استفاده از مواد شرکت Lanxess هم دارای ظاهر جذابی هستند و هم عملکرد طولانی مدتی را دارا هستند.

علاوه بر کاربردی بودن پروانه ها و بال ها، پلاستیک های جدید تولیدی شرکت Lanxess می تواند برای بدنه و دنده های فرودی این هواپیماها نیز استفاده شود. این مواد علاوه بر کاهش وزن، مدت زمان پرواز طولانی تری را ایجاد نموده و همچنین از میزان سر و صدا کاسته و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا