اخبار

کمیته مشترک بازرگانی میان ایران و صربستان تشکیل می شود

بسپار/ایران پلیمر نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای تشکیل کمیته مشترک بازرگانی با طرف صربستانی خبر داد و گفت: بخش خصوصی ایران برای ارائه راه حل های نوآورانه به منظور حل مشکلات بر سرراه تجارت دو کشور فعالانه مشارکت می نماید.

حسین سلاح ورزی در نشست بررسی فرصتهای همکاری بین ایران و صربستان گفت: اتاق بازرگانی ایران در کنار حمایت و عزم جدی مقامات سیاسی کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی، تلاش خود را در جهت افزایش حجم تجارت دو کشور به کار خواهد بست.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی در ایران و موقعیت مناسب کشور صربستان در اروپا افزود: گرچه در سال‌های گذشته میزان تجارت و تبادل بین دوکشور تناسبی با روابط خوب سیاسی فی مابین نداشته، اما روند رشد این همکاری ها و توافقات اخیر، آینده امیدوار کننده و نویدبخشی را نشان می دهد.

به گفته سلاح ورزی، سه مشکل عمده در حوزه مبادلات بانکی ، مسائل گمرکی و فقدان بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و داشته های شرکت های دو طرف در حال حاضر نیاز به تمرکز و توجه بیشتری است و در این راستا اتاق بازرگانی ایران به نمایندگی از بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا ضمن تشکیل کمیته مشترک بازرگانی با طرف صربستانی برای ارائه راه حل های نوآورانه به منظور حل مشکلات بر سرراه تجارت دو کشور فعالانه مشارکت نماید.

تبادل هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری بین دو کشور و برقراری خط ارتباطی بین دو اتاق از جمله موضوعاتی بود که در خصوص آنها صحبت و تبادل نظر و توافق به عمل آمد. همچنین در بخش دوم این رویداد ملاقات رو در رو و مذاکرات تجاری بین شرکت های ایران و طرف های صربستانی صورت گرفت .

نیکلا ساکوویچ، وزیر امور خارجه صربستان در دیدار با هیات تجاری ایران با اشاره به بیش از ۸۰ سال سابقه روابط رسمی بین دو‌کشور، از عزم و اراده رییس جمهور و دولت جمهوری صربستان برای بسط و توسعه همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

وزیر امور خارجه صربستان با توجه به روابط خوب سیاسی دوکشور گفت که حجم مبادلات ‌تجارتی بین دو کشور قابلیت افزایش داشته و دولت صربستان از این موضوع حمایت می کند.

به گفته نیکلا ساکوویچ با هماهنگی های انجام شده در آینده نزدیک کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران برگزار و مقدمات لازم برای سفر رییس جمهور صربستان به ایران فراهم خواهد شد.

همچنین در این دیدار علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت ایران هم با اشاره به ظرفیت ها و‌توانمندی های شرکت های ایرانی، در مورد برنامه ها و نقشه راه توسعه همکاری های ایران و صربستان و سازوکارهای پیش بینی برای تحقق افزایش حجم تجارت بین دو کشور از طریق شرکت های بخش خصوصی و نقش اتاق های بازرگانی ایران و صربستان در شروع و تداوم فصل جدید همکاری های اقتصادی بین دو کشور مطالبی را به اطلاع وزیر خارجه صربستان رساند.

اکسپورتنا 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا