اخباراخبار ویژه

کنفرانس و نمایشگاه صنعت ماشین سازی پلیمر برگزار شد/ نخستین گام، فراتر از انتظار

بسپار/ ایران پلیمر صبح روز گذشته پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران میزبان نخستین کنفرانس و نمایشگاه صنعت پلیمر و پتروشیمی بود. این کنفرانس به همت انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیرات پلیمری برگزار شده بود.

اولین رویداد گردهمایی دست در کاران صنعت ماشین سازی پلیمر با حضور بیش از 300 نفر از دست اندرکاران بخش های دولتی، دانشگاهی/ پژوهشی و صنعتی، در شرایطی برگزار شد که طبق پیش بینی ها توانست مخاطبان علاقه مند به مباحث تخصصی و کاربردی را تا ساعات پایانی روز همچنان همراه خود داشته باشد.

محمدرضا شاکری، رییس هیات مدیره انجمن یاد شده و رییس کنفرانس در سخنرانی آغازین گفت: امروز روز صنعت ماشین سازی پلیمر است. روزی و رویدادی برای همه دست اندر کاران این صنعت. امروز در کنار هم از توانمندی ها، پتانسیل ها و فناوری های این صنعت در داخل و خارج کشور خواهیم شنید و از انتظارات متقابل سه بخش ماشین سازی، تولید و قانون گزار در صنایع پلیمری خواهیم گفت.
برگزاری رویدادهای تخصصی امروز یکی از ابزارهای شناخته شده و مدرن برای تشکل های علمی، صنعتی و صنفی در تمام دنیا، برای ارتباط رودررو با همکاران و تعاملات گروه های مختلف تامین کننده و بهره بردار است. همچنین محلی برای نزدیکی بیشتر با سایر انجمن های موثر در کسب و کار.
ایده برگزاری نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها با توجه به عدم وجود فضایی برای طرح موضوعات علمی، فنی و بازرگانی در این حوزه در کشور و اهمیت آن برای سازندگان و کاربران ماشین آلات (تولیدکنندگان) مطرح شد.
نخستین جلسات جدی مربوط به برگزاری این همایش در زمستان سال گذشته برگزار شد. در مسیر برگزاری چند ماهه اخیر، بیشتر و بیشتر به عمق خلا موجود در فضای علمی، دانشگاهی و پژوهشی کشور در خدمات دهی به صنعت مادر ماشین سازی در حوزه پلیمرها پی بردیم. جایی که امیدواریم با برگزاری کنفرانس و کنار هم نشستن اساتید و کارشناسان در کنار مدیران صنعتی بتوان به ارتقا و تبادل دانش روز صنعت ماشین سازی غنای بیشتری بخشید و به راهکارهای بومی، جهت و تمرکز درست و بهتری داد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نخستین کنفرانس صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها را می توان یک همایش علمی/ صنعتی دانست. با موازنه ای میان این دو که تلاش می کند اولین قدم را برای رسیدن به حداکثر آورده برای حاضرین در این رویداد بردارد.
با برگزاری جلسات متعدد مشورتی، علمی و اجرایی و با دعوت و جذب صاحب نظران، تلاش کردیم مقالاتی در محورهای تعیین شده، آماده ارایه شود. محورهایی که حتما دربرگیرنده تمامی حوزه های صنعت ماشین سازی به دلیل محدودیت های زمانی نیست ولی حتما در بردارنده پرمخاطب ترین موضوعات آن است.
در این رویداد قرار است ضمن معرفی تازه ترین فناوری ها در خطوط فرایند پلیمرها در دنیا توانمندی این صنعت برای تولیدکنندگان مواد، آمیزه ها و محصولات نیز معرفی شود. مقالات تخصصی ارایه شده، علاوه بر اینکه بدنه این صنعت و سازندگان ماشین آلات و تجهیزات را با روند روز دنیای صنعتی و پیشرفته بیشتر آشنا می کنند، مصرف کنندگان را نیز از توانمندی داخلی با جزییات بیشتری آگاه می کنند. با دعوت از اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش بینی می شود که پروژه ها و طرح های مشترکی با هدف حل مسایل فنی در صنعت تعریف شود.
نمایشگاه جانبی این رویداد هم موقعیت مغتنمی برای ارایه عینی دستاوردهای صنعت ماشین سازی پلیمر و  دیدار چهره به چهره و گفت و گوهای فنی طرف های مختلف است.
و در نهایت یکی از مواردی که انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری از برپایی این کنفرانس در نظر داشت، گرد هم آوردن  افرادی با تخصص های همکار، علایق مشابه و آدم هایی با منافع مشترک بوده تا بتوانند یک ارتباط حرفه ای احتمالا جدید را خلق کنند.

دکتر اسماعیل قاسمی عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و دبیر علمی کنفرانس نیز در ادامه مفصلا به جریان جذب و داوری مقالات و پذیرش آنها در محورهای مختلف تعریف شده در کنفرانس اشاره کرد.

 

مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل NPC سخنران بعدی افتتاحیه بود که علاوه بر ارایه آماری از تولیدات پتروشیمی بر حمایت این مجموعه از توان ساخت داخل و دعوت از صنعتگران برای ارایه طرح های نوآور تاکید کرد.

 

اینجا درباره برنامه بیشتر بخوانید

 

نمایشگاه جانبی کنفرانس هم در دو فضای باز (نمایش ماشین های در حال کار) و فضای مسقف از بخش های پر بازدید و پرمخاطب رویداد بود.

 

نشست پایانی کنفرانس با دعوت از نمایندگان تشکل های تولیدکننده در بخش های مختلف که کابران ماشین آلات هستند و با هدف دریافت نقطه نظرات و انتظارات آنها از صنعت ماشین سازی با مشارکت فعال حاضرین برگزار شد.

در آخرین بخش برنامه از نقش آفرینان صنعت ماشین سازی کشور و پیشکوستان تقدیر به عمل آمد.

 

تصاویر و فیلم های بیشتر را بر روی صفحه اینستاگرام گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر ببینید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا