اخبار

کنگره ملی مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

بسپار/ ایران پلیمر شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران از تاریخ 2 الی 4 بهمن ماه امسال در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کنگره با هدف گردهم آوردن محققان دانشگاه و متخصصان صنعت و ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته‌های جدید و پیشرفت­های فنی و شناسایی نیازهای روز صنعت از طریق ارائه مقالات، برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست­های تخصصی و برپایی نمایشگاه ترتیب داده شده است.

با توجه به اینکه مهندسی شیمی کلید توسعه پایدار بوده و توسعه پایدار اولویت اصلی کشور است، توجه اصلی این کنگره بر روی توسعه پایدار در صنایع ایران است. در این برنامه‌ها، راهکارهای عملی و نوین در جهت کاهش مصرف آب، بازیافت پساب‌­های شهری و صنعتی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش اثرات زیست‌محیطی صنایع، کاهش کربن منتشر شده به جو در صنایع ایران و سایر موضوعاتی که در حوزه توسعه پایدار قرار می­‌گیرند، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

دبیرخانه شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران اقدام به پذیرش مقاله در مورد “پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک، فرآیندهای جداسازی، مدلسازی و شبیه‌سازی، دینامیک سیالات محاسباتی، سینتیک، کاتالیست و طراحی راکتور، مهندسی و کنترل فرآیند، بیوتکنولوژی، مهندسی بیوپزشکی، صنایع غذایی و دارویی، نانوتکنولوژی، علوم و فناوری پلیمر، مهندسی نفت و مخزن، تولید، فرآیند و تبدیل گاز طبیعی، فناوری پایدار و سبز، مهندسی محیط زیست و ایمنی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی، مدیریت و کارآفرینی و انرژی تجدیدپذیر” خواهد کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه کنگره، مهلت ارسال آنلاین مقالات تا اول آبان ماه خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از نحوه ارسال و الگوی نگارش مقالات به یکی از زبان­‌های فارسی یا انگلیسی با تلفکس 64543155 تماس بگیرند و یا به وب سایت www.ichec.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا