اخبار

کیسه های غیر قابل بازیافت از چرخه مصرف در فرانسه حذف شدند

بسپار می نویسد، دولت فرانسه همه فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها را موظف کرده است که کیسه های غیرقابل بازیافت را از فروشگاه‌ها حذف کنند. اقدامی که معنای آن ارائه پاکت‌هایی از جنس مواد قابل بازیافت یا الزام مردم به همراه داشتن ساک و سبدهای دستی برای حمل خرید‌هایشان است. 

به گزراش خبرگزاری موج، این خبری است که رسانه‌های فرانسوی روی خروجی خود قرار داده‌ و آن را بخشی از طرح دولت فرانسه برای کاهش آسیب کیسه های پلاستیکی به چرخه طبیعت خوانده‌اند، زیرا پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت، یکی از معضلات مهم زیست محیطی جهان امروز شده و تمام فعالان محیط زیستی تلاش‌هایی جهت کاهش و نهایتا حذف استفاده از آن‌ها را در سال‌ها اخیر انجام داده‌اند. 
نتیجه تحقیقات گسترده در این خصوص در سطح جهان، حکایت از آن دارد که ۵۰ درصد کیسه‌های پلاستیکی در دنیا تنها یک بار مورد استفاده قرار گرفته و بعد مقدار زیادی شان در مسیر زباله شدن قرار می‌گیرند؛ زباله‌هایی که آنقدر در سطح جهان پراکنده می‌شوند که حتی موجودات دریایی نیز از آسیب‌هایشان در امان نیستند و تحقیقات نشان می‌دهد در ۴۰ درصد گونه‌های جانوری در دریا‌ها، در بخش‌هایی از بدنشان پلاستیک پیدا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا