اخبار

کیسه های پلی‌پروپیلنی بازیافتی شرکت Starlinger در نمایشگاه K2019

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Stralinger در نمایشگاه K2019 از سامانه چرخشی خود در تولید کیسه های بافته‌شده بازیافتی از جنس پلی‌پروپیلن رونمایی می‌کند. شرکت اتریشی Starlinger برای تبدیل مجدد این کیف‌ها ایده بسته‌بندی چرخشی را توسعه داده است.

این شرکت با بهره‌گیری از این ایده به بازدیدکنندگان نمایشگاه K2019، اقنصاد چرخشی در تولید کیسه های پلی‌پروپیلنی را نشان می‌دهد. این فرایند با گرانول‌های پلی‌پروپیلن آغاز می‌شود که در انتهای فرایند (و پس از مصرف) مجددا به گرانول بازیافتی تبدیل می‌شوند.

اقتصاد چرخشی این مزیت را دارد که تولید در یک سامانه تضمین کیفیت صورت می‌گیرد و اطلاعات مربوط به مواد مورد استفاده در یک سند (که به آن مستند گذرنامه مواد می‌گویند)، ذخیره می‌شود.

این شرکت در همکاری با دو کارخانه تولید کیف‌های بزرگ، Louis Blockx و شرکت بسته‌بندی LC، این زنجیره را شبیه‌سازی کرده و کیسه های جدیدی را از پارچه‌های تهیه شده از پلی‌پروپیلن بازیافتی تولید کرده است. نمونه‌های این کیف‌ها در نمایشگاه K نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب کیفیت این کیف‌ها با کیف‌های تهیه شده از مواد اولیه خالص به لحاظ خواص مشابه استحکام کششی، وزن و معیارهای ایمنی قابل مقایسه است.

در ابتدای هر چرخه، لزوم ایجاد جریان یکنواختی از مواد قرار دارد. این مسئله تضمین می‌کند که به لحاظ ترکیبات مشابه‌اند و کمترین درجه از آلودگی را دارند، چرا که وارد جریان پس از مصرف نشدند. در ابتدای تولید، کیسه های مصرف‌شده خرد شده، شسته و سپس در خط بازیافت کارخانه Starlinegr که recoStar نام دارد، تبدیل به پلی‌پروپیلن بازیافتی می‌شوند. سپس مواد اولیه دست دومی برای تولید کیف‌های جدید تهیه می‌شود. افزون بر صرفه‌جویی هزینه‌ای در مواد اولیه، فرایند بازیافت این کیف‌ها ردپای کربنی این نوع بسته‌بندی‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

Hermann Adrigan مدیر فروش شرکت Starlinger می‌گوید: ما این ایده را به این منظور توسعه دادیم که یک اقتصاد چرخشی برای پارچه‌های پلی‌پروپیلنی ایجاد کنیم که در آن مواد بازیافتی مجددا به پارچه تبدیل می‌شوند، نه اینکه این مواد در کاربردهای کم‌ارزش مورد استفاده قرار گیرند. این راه‌حل تنها در صورتی موفقیت‌آمیز است که بسته‌بندی به نحوی طراحی شده باشد تا چشم‌انداز بازیافت را نیز در نظر گرفته باشد و تمام گام‌های فرایند به خوبی هماهنگی داشته باشند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا