اخبار

گرانول های میکرونی برای چه مصارفی مناسبند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بطور معمول ابعاد گرانولها بین 3 تا 5 میلیمتر است. اما گرانولهای میکرونی با ابعاد 4/0 تا 1 میلیمتر نیز به تدریج جای بیشتری برای خود در بازار باز می­کنند و محبوب می­شوند. در فرآیند قالبگیری چرخشی (rotational moulding) از گرانولهای میکرونی می­توان بجای پودر استفاده کرد و در نتیجه مرحله آسیاب کردن گرانولها به پودر را حذف نمود. این گرانولهای میکرونی موجب ایجاد گرد و غبار در فرآیند نمی­شوند و دانسیته بالک بالاتر آنها سبب می­شود تا زمان چرخه فرآیند قالبگیری را کاهش دهند.

Mark Tate، مدیر فنی شرکت Gala می­گوید: شکل و ابعاد گرانولها در فرآیند قالبگیری چرخشی بسیار اثرگذار هستند. شرکت Gala همچنین مستربچهای با ابعاد گرانولی 1 میلیمتر نیز تولید کرده است که قابلیت پخش بهتر و سریعتر را برای مشتریان به ارمغان می­آورند.

در همایش سال گذشته Compounding World، مدیر اجرایی شرکت Econ نیز از تولید مستربچهای بر پایه PP با ابعاد 5/0 تا 1 میلیمتر خبر داده بود. آسیاب و تبدیل پلی­پروپیلن به پودر نیاز به سامانه خنک کننده نیتروژن مایع دارد و این موجب محدودیت در استفاده از پلی ­پروپیلن در فرآیند قالبگیری چرخشی می­شود.

علاوه بر فواید استفاده از گرانولهای ریز در فرآیند قالبگیری چرخشی، استفاده از اینگونه گرانولها موجب دقت بیشتر در خوراکدهی می­گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا