اخبار

گرمانرم حاوی الیاف کربن تجارت میلیون دلار یک شرکت ژاپنی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر یک شرکت ژاپنی با نام Teijin الیاف کربن Tenax و گرمانرم های حاوی این الیاف به صورت پیش بارور شده  با نام TPUD را تولید کرده است. این تولیدات اخیرا توسط شرکت هواپیماسازی بوئینگ بررسی شده و کیفیت آن برای استفاده در هواپیما تایید شده است. شرکت Teijin محصولات Tenax TPUD را به عنوان یک ماده ی واسطه ی پیشرفته برای ساخت قطعات ساختاری بوئینگ تامین خواهد کرد.

شرکت Teijin و بوئینگ در سال ۲۰۱۶ توافق نامه ای را امضا کردند. طی این توافق نامه قرار بود هردو شرکت برای ساخت قطعات اولیه هواپیما از جنس مواد گرمانرم تقویت شده با الیاف کربن (CFRTP) فعالیت هایی را انجام دهند. یکی از برنامه های شرکت Teijin در این توافق این بود که طی دو سال آینده فروش محصول را به صورت تجاری به بوئینگ آغاز کند.

محصولات Tenax TPUD یک محصول گرمانرم حاوی الیاف کربن به صورت تک محوره و پیش بارور شده بوده که ویژگی هایی نظیر مقاومت قابل توجه در برابر گرمای زیاد، خستگی و ضربه را داراست. فرایند قالب گیری این محصولات کوتاه مدت بوده که از هزینه های تولید کاسته و بهره وری قطعه ی نهایی را افزایش می دهد.

شرکت Teijin به عنوان یکی از برنامه های رشد و راهبردی شرکت خود بر کسب و کارهای هواپیمایی تمرکز کرده است. برنامه ی این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کسب درامدی ۹۰۰ میلیون دلاری از این صتعت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا