اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ مدیریت پسماند پزشکی در بحران شیوع کووید 19 (بخش سوم)

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر 1- مقررات مدیریت پسماند پزشکی درطول همه گیری
1-1- چین چه مدارک قانونی را درمورد مدیریت پسماند پزشکی درطول همه گیری کووید-19 صادر کرد؟
درطول همه گیری ویروس کرونای جدید (همه گیری کووید-19)، اداره کل کمیسیون بهداشت ملی جمهوری خلق چین اطلاعیه ای در مورد مدیریت پسماند پزشکی در موسسات پزشکی درطول همه گیری ذات الریه کرونا ویروس جدید صادر کرد؛ وزارت بوم شناسی (Ecology) و محیط زیست جمهوری خلق چین اطلاعیه ای در مورد مدیریت محیط زیستی پسماند پزشکی درطول همه گیری ویروس کرونا جدید و دستورالعمل های فنی در مورد دفع اضطراری پسماند پزشکی از درمان کووید-19 (آزمایش) صادر کرد و دولت های محلی، سیاست هایی برای مدیریت پسماند پزشکی صادر کردند. کمیسیون بهداشت ملی تقاضای تقویت مدیریت موسسات و کارکنانی که خدمات استدلالی را فراهم و آموزش را سازماندهی می کنند را دارد. هم چنین کمیسیون آن ها را برای خبره شدن در الزامات اساسی برای مدیریت پسماند پزشکی، انجام کامل وظایف خود و دفع به موقع پسماند پزشکی ترغیب می کند.

1-2- چگونه پسماند پزشکی مربوط به همه گیری کووید-19 تعریف می شود؟
طبق اطلاعیه مدیریت پسماند پزشکی در موسسات پزشکی پسماند پزشکی همه  گیری کووید-19 ، پسماندی است که در درمانگاه ها و بخش های اورژانس موسسات پزشکی در طول تشخیص و درمان بیماران کووید-19 و بیماران مشکوک به کووید-19 تولید شده است که شامل پسماند پزشکی و زباله های خانگی است.

1-3- چگونه باید مسیر فنی برای دفع اضطراری پسماند پزشکی درطول همه گیری کووید-19 تعیین شود؟
در مرحله اول، واحدهای دفع پسماند پزشکی متمرکز باید اولویتی برای دفع پسماند پزشکی مربوط به همه گیری کووید-19 قرار دهند.
در مرحله دوم، تسهیلات حرفه ای دفع سیار پسماند پزشکی و تسهیلات غیرحرفه ای برای دفع پسماند پزشکی به عنوان منابع جایگزین برای دفع اضطراری پسماند پزشکی می توانند انتخاب شوند. تسهیلات حرفه ای دفع سیار پسماند پزشکی شامل سوزاندن، گندزدایی اتوکلاو، گندزدایی ریزموج و گندزدایی شیمیایی هستند. تسهیلات دفع غیرحرفه ای برای پسماند پزشکی به تسهیلات دفع پسماند جامد با استفاده از فناوری سوزاندن، ازجمله تسهیلات سوزاندن پسماند خطرناک (با دمای بیش از 1100 درجه سلسیوس)، تسهیلات سوزاندن زباله های خانگی (با دمای بیش از 850 درجه سلسیوس) و کوره های صنعتی (با دمای کوره بیش از 850 درجه سلسیوس) اطلاق می شوند.
در مرحله سوم، پسماند پزشکی مربوط به همه گیری می توانند به تسهیلات دفع متمرکز برای پسماند پزشکی در مناطق مجاور برای دفع، مطابق با سازوکار هماهنگی بین منطقه ای برای دفع اضطراری، منتقل شوند.
در مرحله چهارم، پسماند پزشکی عفونی و سایر پسماند پزشکی تولیدشده در فرایند پیشگیری و کنترل همه گیری باید به طور جداگانه طبقه بندی و مدیریت شوند.
در مرحله پنجم، موسسات پزشکی باید برای اتخاذ تسهیلات دفع سیار پسماند پزشکی برای دفع اضطراری پسماند پزشکی مربوط به همه گیری یاری شوند و از ارزیابی اثر زیست محیطی و سایر روش-ها معاف شوند.

برگردان: مهندس رویا پورشوشتر
[email protected]

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره  226  ماهنامه بسپار که در نیمه مرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا