اخباراخبار ویژه

گروه مجلات بسپار شادی 25 سال انتشار مستمر را با همراهان همیشگی خود تقسیم کرد/ جشن کوچک 25 سالگی

بسپار/ ایران پلیمر عصر دیروز مجموعه فرهنگی “فرهنگان فرشته” میزبان جمعی از همراهان همیشگی گروه مجلات بسپار و پوشرنگ در صنایع پلیمر و پوشش بود که به دعوت این گروه گرد هم آمده بودند تا بیست و پنجمین سالگرد انتشار این مجلات را در کنار هم جشن بگیرند.

این مراسم گرم و صمیمی ساعاتی با خاطره گویی حاضرین از روزهای نخست و سالهای آغازین انتشار بسپار در جوی دوست داشتنی ادامه یافت.

 

حضور رییس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر ابراهیمی و روسای تشکل های علمی و صنعتی و یکایک دیگر اساتید دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، مدیران صنعتی و همکاران در این مراسم مایه مباهات برگزارکننده بود:

رییس هیات مدیره انجمن علوم و مهندسی پلیمر/ دکتر نکومنش
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پلیمر و شیمی/ دکتر خسروخاور
رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC/ عباسعلی متوسلیان
رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر/ دکتر ترکمان
رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک/ مهرداد صادقی نکو
رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند/ امید کوشکی
رییس هیات مدیره انجمن صنفی و کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری/ محمدرضا شاکری

 

سردبیر بسپار در این نشست به نمایندگی از بانیان بسپار گفت: خیلی خوشحالم و ممنونم از همه حاضرین که دعوت ما رو پذیرفتن و امروز رو به عنوان روزی که به هر حال گذشت یک دوره زمانی در فعالیت رسانه ای مجموعه بسپار هست کنار ما هستن.
هر فردی امروز در این جمع در نزد ما، یک بسته خاطرات مشترک حرفه ای داره که وقتی بهش رجوع می کنیم سرشار از حمایت و همراهیه و ما قدردان هر ذره اش هستیم.

خیلی ها امروز حضور ندارن که نبود تک تک شون هم برای ما غبن هست و هم پیام های گرمشون نشون می ده که اونها هم دوست می داشتن که اینجا می بودن و به دلیل ضرورت های حرفه ای یا خانوادگی در ایران نبودن.

بسپار به عنوان یک گروه رسانه ای متشکل از مجلات بسپار و پوشرنگ و بعدها ایران پلیمر، بسپار+،  پلیمریس، پادکست رادیوپلیمر، نمابسپار و دیگر فرزندان این مجموعه، تلاش کرد که تعریف جدید رسانه ای رو در صنعت پلیمر و پوشش در ایران اجرایی کنه. تعریفی که قبل از خودش و شاید بعد از خودش هم (البته تا امروز) مابه ازایی نداشته و اون دنبال کردن چارچوب های ژورنالیسم علم بوده. شاید این هدف وقتی که ما خیلی کم سال و 20 و چند ساله بودیم به پختگی الان نبود ولی یادم هست که همیشه در جلسات تحریریه این وجه علمی بسیار پررنگ بود و بقیه جنبه ها رو کاملا تحت تاثیر خودش داشت. بعدتر به هر حال به عنوان یک بنگاه اقتصادی کاملا خصوصی که هیچ حمایتی دریافت نمی کرد تا امروز متکی به درآمدهای تبلیغاتی بوده، اما هرگز مرز میان تبلیغات و محتوای تولیدی تحریریه شکسته نشده.

ما در مجموعه رسانه ای بسپار با به همکاری گرفتن ده ها دانشجو و دانش آموخته پلیمر در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا زیر نظر دبیران ارشد تحریریه سعی کردیم با آموزش و تربیت یک نسل نویسنده، عنوان ژورنالیست های علم برازنده همکارانمون باشه. در جایگاه یک رسانه تخصصصی در عین حال از همکاری ده ها کارشناس و مدیران ارشد صنعت پلیمر و پوشش هم برخوردار بودیم و این دو بخش هرگز در رسانه ما بدون دیگری قابل تصور نبوده. ما علم رو برای صنعت کشور می خواستیم و صنعت کشور هر کجا که لازم بوده دستاوردهای خودش رو با خوانندگان ما در میون گذاشته.

از این به بعد هم ممکنه در روش های ارایه تغییراتی همپای تحولات روز دنیا داشته باشیم ولی فکر می کنیم بر همین اصول باقی بمونیم. امیدواریم همچنان که تا امروز کنار ما بودین از این پس هم باشین.

 

اجرای این برنامه را آقای دکتر خاکپور بر عهده داشت. در بخشی از این مراسم از برخی حامیان سالهای نخست انتشار بسپار با اهدای تندیس قدردانی شد:

آقای حمید کحالی (به نمایندگی از پدر مرحوم)/ رنگ و رزین خوش و با پاسداشت حمایت های شمس الدین استوار در شرکت باژاک
آقای سیامک نیری (به نمایندگی از پدر که در ایران نبودند)/ صنایع پلاستیک خوزستان
آقای دکتر رضوانی (به نمایندگی از آقای تهرانی) رزینفام
آقای هروس ابراهیمی/ کاجاران

آقای مهندس محمود کثیریها/ عضو پیشکسوت هیات علمی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ پلی تکنیک

آقایان: سعید رستگار، مازیار خاکپور، نادر نامور، علی عباسیان و زهرا رنجبر به دلیل جایگاه ویژه در ایجاد و راهبری گروه مجلات بسپار و پوشرنگ

در پایان از برخی نویسندگان اثرگذار که بیش از یک دهه با این گروه همراه بوده اند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

دکتر فاطمه خودکار
مهندس حسین شعبانی
و مهندس معصومه کاویانی

همچنین از آقای علیزادمنیر بزرگ و نیز ملیحه عابدینی به دلیل سالها حضور موثر در کادر اجرایی بسپار تقدیر شد.

 

از آقایان رحیمی و ترکمنی نیز به بهانه 25 سال انجام امور فنی لیتوگرافی و صحافی مجلات بسپار قدردانی به عمل آمد.

 

در صورت تمایل به دیدن عکس ها و فیلم ها صفحه اینستاگرام ما را ببینید.

 

img 1294
img 1294
img 1156n
img 1156n
img 1357
img 1357

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا