مقالات

گزارش اقتصادی وضعیت پوشرنگ در منطقه آسیا-اقیانوسیه

بسپار-منطقه آسیا-اقیانوسیه اقتصاد رو به رشد و گسترشی دارد. این رشد بر اجزای بسیاری صنایع از جمله پوشش و پوشرنگ اثرگذار است. بر اساس گزارش ILR در زمینه مطالعه بازار و با عنوان نمایه­ ای از صنعت پوشرنگ در آسیا-اقیانوسیه سهم بازار پوشرنگ در این منطقه در سال 2013 معادل 4/21 میلیون تُن بوده است. این گزارش پیش­ بینی می­کند که این بازار تا سال 2018 به 2/29 تُن افزایش یابد. این عدد برابر با رشد سالانه 4/6 درصد برآورد شده است.

در حال حاضر کشور چین صاحب بزرگ­ترین بازار پوشش و پوشرنگ در منطقه آسیا-اقیانوسیه است. بعد از چین، و البته با فاصله قابل توجه، هند و ژاپن قرار دارند. کوچک­ترین بازار پوشش و پوشرنگ این حوزه متعلق به نیوزلند و سنگاپور است. انتظار می­رود که رشد میان مدت این بازار در کشورهای توسعه یافته، مانند ژاپن، استرالیا و نیوزلند، کندتر از سایر کشورها باشد. در حالی که برای کشورهای در حال توسعه از قبیل هند رشد سالانه 10 درصدی پیش­بینی شده است. هند با مصرف سرانه پایین پوشش و پوشرنگ همچنان پتانسیل بالایی برای رشد این بازار دارد.

چین با رشد سالانه 5/6 درصدی که مربوط به تأمین کنندگان پوشش و پوشرنگ است، گسترش قابل توجهی داشته است. صنایع پایین دستی از جمله خودرو، ساختمان، کشتی­ سازی، پتروشیمی و عمران محرک این رشد هستند. اگر چه، کاهش رشد اقتصادی ناشی از افزایش دستمزد نیروی کار، هزینه زمین، مواد اولیه و مالیات موجب کاهش رشد بازار نسبت به سال­های گذشته شده است.

گروه دیگری از بازارهای در حال رشد این منطقه شامل کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، ویتنام، اندونزی، فیلیپین و مالزی است. افزایش درآمد، بهبود معیارهای زندگی، افزایش تقاضای داخلی و پایین بودن نسبی هزینه ­های تولید و نیروی کار از عوامل رشد مؤثر بازار پوشرنگ در این کشورها محسوب می­شود.

در منطقه آسیا-اقیانوسیه سهم پوشش­ های مربوط به ساختمان کم­تر از 50 درصد کل بازار انواع پوشش و پوشرنگ است. البته این میزان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. سهم 80 درصدی پوشرنگ­های مربوط به ساختمان در هند، بیانگر زیربنای ضعیف صنعت در این کشور است.

پوشش­های حفاظتی و پوشش­های صنعتی عمومی از قبیل کلاف­ پوش­ها (Coil Coatings) یا پوشش­ های قوطی به ترتیب دومین و سومین بازار بزرگ مصرف پوشش و پوشرنگ در این منطقه به شمار می­روند. نیوزلند و سنگاپور تنها کشورهای بدون مصرف پوشرنگ ­های خودرویی OEM هستند. زیرا در این دو کشور صنایع تولید خودرو وجود ندارد. به دلیل از دست دادن امکانات و توانایی تولید خودرو در استرالیا، پیش­بینی می­شود که مصرف پوشرنگ­های خودرویی OEM در این کشور تا سال 2018 به صفر برسد. 

فعالیت­های قابل توجه کشورهای حوزه آسیا-اقیانوسیه در زمینه تولید نفت و گاز، تولید انرژی و معدن نقش مهمی در گسترش بازار پوشش­های حفاظتی داشته است. سهم بزرگ بازار این پوشش­ها در چین به واسطه رشد سریع فعالیت­های عمرانی، صنایع دریایی و تولید مخازن قابل توجه است. 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 175 ام دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در فروردین ماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

[EasyDNNnewsLink|42]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا