اخبار

گزارش خبرنگار بسپار از دومین روز نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو/ استقبال متوسط و خبرهایی از نیرومندپلیمر و هلدینگ رایزکو

بسپار/ ایران پلیمر همان طور که در سایر نمایشگاه های امسال شاهد بودیم، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو کشور نیز با حضور کمرنگ خارجی ها برگزار شد. در این نمایشگاه، تنها بخشی از سالن 38 به قطعه سازان چینی و دو غرفه نیز به هندی ها اختصاص یافته است. به طور کلی بازدیدکنندگان غیرایرانی حاضر در این نمایشگاه نیز شامل بازرگانان چینی، افغانستانی و تعداد معدودی از کشور هند بودند. اوج رونق غرفه ها در سالن های 38 بود و در مجموع می توان استقبال از این نمایشگاه را متوسط نامید. فعالین عرصه ی پلیمر نیز به طور پراکنده در نمایشگاه حضور داشتند. سالن 35 به طور اختصاصی به هلدینگ رایزکو (اورند پلاستیک) و شرکت کروز اختصاص داشت. بسپار همچنین با مدیر عامل شرکت نیرومند پلیمر در رابطه با این نمایشگاه مصاحبه ای اختصاصی داشت و نظر وی را در رابطه با دستاوردهای این دوره از نمایشگاه جویا شد.

مهدی پورقاضی گفت: از آنجایی که 20 سال است در زمینه ی کامپاندهای مهندسی فعال هستیم و بخش قابل توجهی از تولیدات ما مورد مصرف در صنعت خودرو دارد، ما در تمام ادوار نمایشگاه های خودرو حاضر بوده ایم. با توجه به رکود در بازار خودرو، تاثیر آن در نمایشگاه کاملا” مشهود است … خارجی ها نیز در نمایشگاه  حضور ندارند و من از این جهت نمایشگاه را نمایشگاه خوبی نمی دانم. دست کم تا این لحظه نمایشگاه خوبی برای ما نبوده است.

در این نمایشگاه تنها دست آورد ما تجدید دیدار با دوستان بوده و مذاکرات ما تا این لحظه به عقد قراردادی منجرنشده است. توصیه نمی کنم که سایر شرکت ها ی عرصه ی پلیمر در این نمایشگاه حاضر شوند.  وی در ادامه در رابطه با نمایشگاه خاطر نشان کرد: ما نیازمند آن هستیم که روابط خود را با جامعه ی جهانی بهبود ببخشیم چرا که بدون ارتباطات، پیشرفت چندانی میسر نخواهد شد. سیاست خودروسازان در قبال مشتریان و قطعه سازان باید تغییر کند. در حال حاضر چه مشتری و چه قطعه ساز این صنعت از خودروسازان ناراضی هستند!

وی در رابطه با رونمایی از دستاوردهای جدید شرکت نیرومندپلیمر در این نمایشگاه افزود: آلیاژهای پلی آمید را در این نمایشگاه عرضه کرده ایم و در کاربردهای آمیزه های پلیمری برای ژئوممبران هم دستاورد هایی داشتیم که پیشتر در نمایشگاه ایران پلاست از آن رونمایی کرده بودیم.

امروز و در دومین روز نمایشگاه هلدینگ رایزکو که به همراه  شرکت های زیر مجموعه خود: اورندپیشرو، اتحادیه نوین، جنرال کب پارس، پارت پلاستیک خراسان، هوراند پلاستیک و پرتوفرازان آویژه کیمیا در این نمایشگاه حضور دارد، با حضور اصحاب رسانه کاتالیست های مورد مصرف در خودروهای بنزینی را با هدف کاهش آلودگی هوا در کلان شهر ها معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا