اخباراخبار ویژه

گزارش شفاف مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC/ عباسعلی متوسلیان بیشترین آرای مجمع را به خود اختصاص داد

بسپار/ایران پلیمر روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی نوشت، این انجمن با بیش از 27 سال سابقه کار، به دست پیشکسوتان نامدار صنعت تاسیس شد که از اولین انجمن های تشکیل شده در صنعت پلیمر بوده است. در طول این سالها همواره انجمن بر اساس اساسنامه مصوب هر دوره در خدمت اهداف لوله و اتصالات PVC بوده و نسبت به درج آگهی دعوت به حضور در مجمع طبق اساسنامه، در زمان مقرر و از طریق درج در روزنامه کثیرالانتشار تعیین شده در مجمع و همزمان انجام دعوت کتبی و رسانه ای از اعضای واجد شرایط طبق اساسنامه اقدام کرده است.

در مجمع پایان سال 1400 هم مانند سالهای گذشته ضمن انجام این تکالیف قانونی در موعد مقرر و با توجه به ضرورت برگزاری انتخابات دوره دهم هیئت مدیره ، از متقاضیان نامزدی در انتخابات کتبا دعوت شد تا در زمان تعیین شده با تمدید دو روزه نسبت به اعلام کتبی نامزدی خود در انتخابات اقدام نمایند.

در مجموع تعداد 11 نفر با ارسال درخواست کتبی به دبیرخانه انجمن، آمادگی خود را جهت نامزدی در این انتخابات اعلام نمودند که بر اساس سنوات قبل، می بایست این اسامی در روز مجمع اعلام و با رای گیری  اعضا هیئت مدیره جدید انتخاب گردند. لیکن با توجه  به درخواست و اصرار چند نفر از اعضای محترم انجمن جهت معرفی کاندیداها قبل از روز مجمع، این اسامی یک روز قبل از طریق رسانه های مجازی انجمن به اطلاع اعضا رسانده شد. با توجه به نامه شماره 5567 وزارت کار مبنی بر ضرورت اعلام فهرست اعضای انجمن از حداقل 20 روز کاری قبل از مجمع، این لیست بهمراه سایر مدارک مورد نیاز وزارت کار در تاریخ 6/9/1401 به وزارت کار ارسال شد. همچنین با توجه به مصوبه هیئت مدیره انجمن مبنی بر برگزاری مجمع در اتاق بازرگانی ایران و قوانین اتاق در برگزاری جلسات در این مکان، ارائه اسامی اعضای واجد شرایط حضور در مجمع به حراست اتاق بازرگانی ضروری بود. لذا حراست اتاق نسبت به کنترل ورود افراد بر اساس لیست ارائه شده در روز مجمع با کمک پرسنل دبیرخانه اقدام نموده و مدعوین به سالن مجمع راهنمایی شدند. شایان ذکر است برگزاری هر جلسه ای از طرف هر انجمن یا سازمانی در اتاق بازرگانی مشمول اجرای این قوانین ورود می باشد.

 مجمع طبق برنامه تنظیمی با نظارت نمایندگان اتاق بازرگانی و وزارت کار و تایید حد نصاب مجمع که 52 نفر حاضر از لیست 89 نفره واجد شرایط حضور، بر اساس اساسنامه آغاز شد و با طی مراحل قانونی انتخاب هیئت رئیسه به ریاست مهندس خرازی و آقایان رشیدی، رجالی، داورپناه، ترابی وارد دستورات مجمع شد. سپس گزارش عملکرد هیئت مدیره، گزارشهای مالی و گزارش بازرس قانونی قرائت شد که همگی با اکثریت آراء از 52 نفر اعضا حاضر، مورد تایید اعضا، ناظران وزارت کار و اتاق بازرگانی و هیئت رئیسه قرار گرفت.

سپس با معرفی کاندیدهای عضویت در هیئت مدیره توسط خودشان جلسه ی مجمع وارد رای گیری شد که با توزیع 52 برگ رای تایید شده توسط هیئت رئیسه و ناظران همراه بود. تعداد 52 رای از 52 رای توزیع شده وارد صندوق شد که پس از جمع آوری تحویل هیئت رئیسه گردید. شمارش آرا که قـرائت آن تـوسط آقـای رشیدی و ثبت آن تـوسط هیئت رئیسه انجام شد به صورت زیر بود.

تعداد کل رای ها: 52 رای

نام و نام خانوادگی

تعداد آرائ کسب شده

عباسعلی متوسلیان

43

عضو اصلی هیئت مدیره

بیژن سحرناز

40

عضو اصلی هیئت مدیره

منصور قدیمی

27

عضو اصلی هیئت مدیره

علی جنترانی

20

عضو اصلی هیئت مدیره

مهدی اخلاص

16

عضو اصلی هیئت مدیره( قرعه کشی)

علی حدادی

16

عضو علی البدل هیئت مدیره

نسیم امینی

16

عضو علی البدل هیئت مدیره

محمد علیپور

38

بازرس اصلی

علی طهمورثی

7

بازرس علی البدل

با تایید هیئت رئیسه و ناظران وزارت کار و اتاق بازرگانی صحت و پایان انتخابات اعلام گردید. سپس با تعیین حق عضویت سال 1401 به مبلغ 50% افزایش نسبت به پایه های سال 1400 و تصویب اعضا و ناظرین، جلسه مجمع در ساعت 3 بعد از ظهر به پایان رسید .

 برای اطلاع اعضا موارد ذیل به آگاهی میرسد:

1–  تعداد اعضا در لیست کلی انجمن از سنوات قبل تا سقف 150 عضو هم بوده اند که البته در اکثریت خود تنها حدود 110 عضو مجاز به شرکت در مجامع بوده اند. این تفاوت در تعداد همواره به دلایل مختلف از جمله توقف تولید ، تغییر نوع تولید ، فروش واحد تولیدی یا تغییر در مدیریت و سیاست واحد و درخواست لغو عضویت از انجمن اتفاق می افتد . همچنین عدم تسویه مالی اعضا ، یکی دیگر از عوامل ابطال عضویت طبق اساسنامه انجمن می باشد. انجمن در حال حاضر دارای 95 عضو رسمی فعال  است که در این دوره 89 عضو طبق اساسنامه واجدشرایط شرکت در مجمع و انتخابات بوده اند و همگی به مجمع سال 1400 دعوت شده بودند که 52 عضو در مجمع شرکت کردند .

2–   طبق سنوات گذشته جهت جلوگیری از ایجاد شبهه در انتخابات در مجامعی که شامل انتخابات هیئت مدیره می باشد پس از چاپ آگهی دعوت به مجمع، مدارک ارائه شده توسط متقاضیان جدید عضویت در انجمن جمع آوری و رسیدگی شده و در اولین جلسه ی هیئت مدیره جدید مطرح و تصمیم گیری می شود .

3–  تا سال 1398 طبق اساسنامه ی تصویبی،  تولیدکنندگان افزودنیهای پی وی سی، شرکتهای مشاور و خدمات آزمایشگاهی هم حق عضویت در انجمن را داشته اند که  شرکت صنایع ورق ایران از آن جمله هستند و از حداقل 15 سال پیش عضو انجمن بوده و همواره در لیست فعال انجمن قرار داشته اند. پس از تغییر اساسنامه در سال 1398 اعضای جدید پذیرفته شده صرفا در ارتباط با صنعت تولید لوله و اتصالات بوده اند.

4–  سیاست انجمن در خصوص حضور اصحاب رسانه های مرتبط با صنعت پلیمر در همایش های صنعتی و سمینارهای تشکلی، همواره بر دعوت عادلانه و غیرگزینشی از بین 4 رسانه ی مرتبط با صنعت پلاستیک و پلیمر بوده و هست و در صورت نیاز به حضور، از طیف های مختلف اصحاب رسانه دعوت بعمل می آید. لیکن در روز مجمع  1400 ، یک خبرنگار از یک رسانه ی خاص بدون دعوت و هماهنگی با دبیرخانه ی انجمن و عدم درج نام ایشان در لیست مدعیون، در محل حاضر شدند که طبیعتا توسط حراست اتاق از ورودشان به جلسه ی مجمع ممانعت به عمل آمده است. همانطور که از ورود چند نفری که عضویت در انجمن را نداشته و اسامی آنها نیز در لیست  مدعیون نبوده، جلوگیری به عمل آمده بود و این امری طبیعی است .

 5-دبیر خانه و دبیر محترم انجمن مجری مصوبات هیئت مدیره و اساسنامه ی انجمن می باشند که طبیعتا ریاست هیئت مدیره  بر این امور نظارت داشته و اجرای امور تایید شده را رصد می کنند.

با توجه به گزارشات مجمع و توضیحات فوق چنانچه هر یک از اعضا محترم دعوت شده به مجمع 1400 مغایرتی در اجرای مجمع با اساسنامه ی مصوب شده انجمن مشاهده نموده و روند انتخابات را منطبق با اساسنامه نمی دانند لطفا درخواست خود را با ذکر ادله طبق اساسنامه حداکثر تا تاریخ 19/10/1401 به ریاست محترم جلسه ی مجمع جناب آقای مهندس خرازی ارائه نموده تا مورد رسیدگی قرار گرفته که توسط هیئت رئیسه مجمع اعلام نظر خواهد شد. قطعا” هیئت مدیره انتخاب شده دوره ی دهم تابع قانون و مقررات طبق اساسنامه انجمن می باشد .

انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا