اخبار

گزارش شماره 1 بسپار از محل برگزاری نمایشگاه ChinaPlas/ همه ی رویدادهای این 4 روز/ فناوری کلید آینده است!

بسپار/ ایران پلیمر سی و سومین دوره نمایشگاه ChinaPlas 2019 از امروز 21 ماه مه، 31 اردیبهشت ماه در مرکز نمایشگاهی واردات و صادرات چین در گوانجو با تمرکز بر مفاهیم تولید هوشمند، مواد نوآرانه و راهکارهای سبز و شروع به کار کرد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. با توجه به دستاوردهای نمایشگاه در دوره‌ پیشین، امسال نیز نمایشگاه همان مسیر نمایش راهکارها و فناوری‌های نوآورانه در حوزه‌های مختلف را در پیش گرفته است. بیش از 140 فناوری پیشگام به بازار آسیا و دنیا معرفی طی 4 روز معرفی می شوند. این دستاوردها به همراه مجموعه‌ای همزمان از رویدادها، تمرکز اصلی نمایشگاه را مشخص می کند: فناوری، مسئله کلیدی در آینده است.

گفته می شود اهمیت این نمایشگاه ChinaPlas 2019 اکنون به نمایشگاه K آلمان نزدیک شده است که معتبرترین نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دنیا به شمار می رود. تعداد مشارکت کنندگان و غرفه گذاران در این رویداد بیش از 3500  مشارکت کننده ی غرفه گذار از سراسر دنیا است. اطلاعات تکمیلی در مورد این نمایشگاه را می توانید در نشانی www.chinaplasonline.com دنبال کنید.

 

نمایشگاه ChinaPlas 2019 میزبان چهار رویداد اصلی و همچنین گفت‌وگوهای فنی، سمینارهای فنی و تعدادی رویدادهای همزمان است.

 

رویدادهای اصلی

  • همایش و نمایشگاه بازیافت پلاستیک‌ها و اقتصاد چرخشی

این همایش و نمایشگاه بر حوزه‌های علوم مواد پایدار، فناوری‌های بازیافت و بسته‌بندی‌های دوستدار محیط زیست تمرکز دارد. مخاطب این نمایشگاه شرکت‌های پایین‌دستی و کارخانه‌های تولیدی (مانند لوازم الکتریکی خانگی، وسایل الکتریکی، خوردوسازها، محصولات تندمصرف و شرکت‌های بسته‌بندی، محصولات ورزشی، وسایل خانه، لوله و …)، شرکت‌های بازیافت پلاستیک‌ها و تولیدکنندگان برمبنای پلاستیک‌های بازیافتی، موسسات پژوهشی حوزه بازیافت و متخصصین دولتی در پارکِ اقتصادِ بازیافت در بخش بازیافت پلاستیک هستند.

 

  • نوآوری در طراحی

این رویداد شامل سه بخش است. بخش “دیوارهای CMF” نمایش دیواری از منابع مختلفی از پلاستیک‌ها برای طراحی با این رویکرد است که بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند. بخش “اندیشگاه طراحی” شامل گردهمایی طراحان صنعتی مطرح در سطح دنیا و تامین‌کنندگان فناوری پلاستیک می‌شود که تجربه‌های خود را در نوآوری‌های تولید محصولات گوناگون به اشتراک می‌گذارند. بخش سوم این رویداد “شب طراحان چایناپلاس” است که به شبکه‌سازی فعالین حوزه صنعت لوازم خانگی الکتریکی اختصاص دارد و روندهای طراحی آینده، مواد نوآورانه و فناوری‌های تولید در آن بررسی می‌شود.

 

  • رویداد پلاستیک‌های پزشکی

این رویداد آخرین فناوری‌های پلاستیک را از برترین تامین‌کنندگان در دنیا معرفی و امکان بررسی پیشرفته‌ترین راهکارها و آخرین فناوری‌ها را برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و بسته‌بندی دارو فراهم می کرد.

در بخش اول این رویداد شرکت‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف زنجیره تولید در صنعت تجهیزات پزشکی گرد هم آمدند. برخی موضوعات مورد بررسی شامل استریلیزه کردن مواد بسپاری مورد استفاده در تجهیزات پزشکی، مشکلات رایج در پیوند اولتراسونیک پلاستیک‌ها، آمیزه‌های با عملکرد بالا در فناوری‌های پزشکی و … هستند. بخش دوم این رویداد نیز بر روی نقش کلیدی که چاپگرهای سه بعدی در این بخش ایفا می‌کنند، تاکید داشت. تاثیر به‌کارگیری این فناوری در کمک به ارتقای دقت عمل جراحی و سفارشی‌سازی داروها در این بخش بررسی می‌شود. در نظر گرفتن زیست‌داروها به عنوان یکی از حوزه‌های اصلی چاپ سه بعدی توجه بسیاری از پزشک‌های متخصص را به ویژه در حوزه ارتوپد، دندان‌پزشکی و توان‌بخشی به خود جلب کرده است.

کیوسک ویژه پلاستیک‌های پزشکی به صورت همزمان دسته‌ای از محصولات پزشکی را نمایش می داد که از مواد و فنانوری‌های پیشرفته پلاستیکی تولید شده بود. همچنین تورهای همراه با راهنما برای بازدید از غرفه‌های تامین‌کنندگان مختلف در این بخش تدارک دیده شده و کتاب راهنمای پلاستیک‌های پزشکی نیز متشکل از راهکارهای گوناگون در حوزه پلاستیک‌های پزشکی بود و شامل اطلاعاتی از تامین‌کنندگان اصلی، مقالات ویژه و … . نسخه الکترونیک این کتاب بر روی وبگاه چایناپلاس قرار داده شده است.

 

رویداد نسل چهارم صنعت یا Industry 4.0: کارخانه‌های آینده

در این رویداد که به صورت همزمان با نمایشگاه CHINAPLAS برگزار می شود، روزانه ده سناریوی مختلف که هر یک راهکارهای تولید، مدیریت و چالش‌های زنجیره تأمین را بررسی می‌کنند، مطرح شدند. این راهکارها در حوزه‌هایی مانند کاهش هزینه نیروی کار، خودکارسازی فرایندها و کنترل کیفی محصول، افزایش بهره‌وری و مواردی از این دست ارائه شدند.

 

رویدادهای همزمان

در نمایشگاه ChinaPlas 2019 گفت‌وگوها و سمینارهای فنی با موضوعات گوناگون برنامه‌ریزی می شود. همچنین همایش و نمایشگاه هایی مرتبط نیز در کنار نمایشگاه اصلی برگزار خواهد بود که در ادامه می بینید: 

 

جدول 1. رویدادهای همزمان در نمایشگاه ChinaPlas 2019

رویداد

شرکت ارائه دهنده

اندیشگاه چاپ زیستی سه بعدی

Shanghai Additive Manufacturing Association

همایش فناوری قالب‌گیری لاستیک سیلیکونی 2019

Guangdong Technological Innovation Union of Rubber Industry

سومین اجلاس زنجیره تأمین هوشمند 2019

Shanghai Databank Technology Co.

سمینار فناوری فیلم‌های نوری 2019

Trend Bank, Filmlink, Opticlink

سمینار فناوری مواد نوین در ساخت و ساز 2019

Wood-Plastic Composite Committee

سمینار فناوری مواد سبک و کاربردهای آن در حمل‌ونقل‌های ریلی و جاده‌ای

Materials and Finishing Linkage Platform

سمینار فناوری و کاربرد مواد VOC در حمل‌ونقل‌های ریلی و جاده‌ای

Materials and Finishing Linkage Platform

توسعه نوآورانه مواد بسته‌بندی مبتنی بر روندهای مصرف اخیر

Xiamen ChangSu Industrial Co.

سمینار ارتباطات دیجیتال در صنعت پلاستیک

CPRJ

 

(ادامه دارد … )

 

 

 


 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا