اخبار

گزارش Plast Eurasia: صنعت پلاستیک ترکیه با چه درصد رشدی به چه میزان ارزشی دست پیدا کرد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، صنعت پلاستیک در ترکیه یک منحنی رو به بالا می باشد. این مساله زمانی مشخص شد که نمایشگاه Plast Eurasia اعلام کرد که این کشور در سال 2016 بازار پلاستیکی به ارزش 31 میلیارد یورو را تجربه کرده است. این مجموع تولید پلاستیک به 9/8 میلیون تن رسیده که جهشی 5/3 درصدی را نسبت به سال 2015 نشان می دهد.حدود 95/4 میلیون تن از این مقدار در قالب محصول ساخته شده به سایر کشورها برای ساخت قطعات خودرویی، بسته بندی، لوازم مربوط به ساخت و ساز و صنایع الکترونیکی فرستاده شد. این در حالی است که 95/3 میلیون تن در بازار ترکیه به مصرف رسید.

معمولا بازار پلاستیک ترکیه به عنوان بازاری صادراتی شناخته شده و محصولات پلاستیکی تولید شده در این کشور به بیش از 205 کشور دنیا صادر می گردد.

علاوه بر صادرات قابل توجه محصولات پلاستیکی میزان سرمایه گذاری در ماشین آلات پلاستیکی با رشدی 5 درصدی در عرض تنها در یک سال به 880 میلیون دلار رسیده است.

در بین سال های 2012 و 2016 ماشین آلات پلاستیکی 37 درصد این صنعت، ماشین آلات قالب گیری تزریقی 23 درصد، فناوری رانشگری 19 درصد، گرماشکل دهی 4 درصد و مابقی فرآیندها و درصدها به سایر موارد تعلق دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا