اخبار

گشایش یک پایانه پتروشیمی در بندر جبل‌علی امارات

بسپار/ایران پلیمر پایانه پتروشیمی 50 میلیون دلاری شرکت آکواکِمی (AquaChemie) خاورمیانه مستقر در امارات در بندر جبل‌علی دوبی گشایش یافت.
شرکت آکواکِمی (AquaChemie) خاورمیانه، بازیگر منطقه‌ای پیشرو در تولید مواد شیمیایی صنعت پایانه پتروشیمی خود را در بندر جبل‌علی دی‌پی ورلد (DP World) در دوبی به‌طور رسمی و با حضور عبدالله بن دمیتان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت DP World UAE & JAFZA در دوم فوریه (13 بهمن‌ماه) به بهره‌برداری رساند.

پایانه پیشرفته 50 میلیون دلاری شرکت آکواکِمی خاورمیانه یکی از کاربردی‌ترین پایانه‌های مایع فله در منطقه شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود که به‌عنوان دروازه‌ای حیاتی برای تسهیل و تقویت تجارت رو به رشد پتروشیمی میان تولیدکنندگان و مشتریان نهایی در سراسر خاورمیانه و سطح جهان عمل می‌کند.

پایانه تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی 20 هزار متر مربع مساحت دارد و در 500 متری بارانداز شیمیایی- 4 در بندر جبل علی واقع شده است، این تأسیسات ازسوی پنج خط لوله بارانداز SS Pig-gable، به هم متصل شده است و این پایانه را به یکی از کاربردی‌ترین پایانه‌های مایع فله در منطقه شورای همکاری خلیج فارس بدل می‌کند.

حجم کل ذخیره‌سازی این پایانه بیش از 34 هزار مکعب بر متر است و 26 مخزن بزرگ در مجموعه مخازن A، B، C و D دارد و امکان بارگیری بیش از 100 ماده شیمیایی را فراهم می‌کند.
پایانه یادشده دارای سه محل بارگیری کامیون‌ و یک انبار با گنجایش بیش از 6 هزار و 300 بشکه دارد و به طور کامل از یک اتاق کنترل مرکزی کنترل می‌شود.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا