اخبار

گفتگوی بسپار با امیرحسین اسداله زاده در نمایشگاه ایران هلث: بهساز پلیمر آریا پدیده هم وارد بازار PVC مدیکال گرید می شود

بسپار/ ایران پلیمر امیرحسین اسداله زاده، مدیرعامل شرکت بهسازپلیمر آریا پدیده در گفتگو با خبرنگار بسپار در نمایشگاه ایران هلث گفت: شرکت بهسازپلیمر از سال 1379 در زمینه تولید انواع گرانول PVC و کامپاند PVC شروع به فعالیت کرد. قبل از سال 79 (اوایل انقلاب) سابقه قدیمی­تری در زمینه ترکیباتPVC  داشتیم. در واقع شغل پدری بنده در این زمینه بود و تجربیات کافی در تولید مواد را داشتیم. از بدو فعالیت این شرکت در چند مرحله جهت تولید کامپاندهایPVC  فازبندی و طراحی انجام شد. ابتدا فرمول­ های مربوط به مصرف بازار در صنایع کفش، سیم و کابل طراحی شد. فار دیگر شرکت در زمینه کامپاندها و ترکیبات خودرویی بود. در همین راستا اقدام به اخذ استاندارد ایزو 9000 و ایزو TSمربوط به تولیدکامپاندهای مورد مصرف در صنایع خوردوسازی کردیم. پس از آن خطوط اکستروژن جهت تولید مقاطع اکستروژن که انواع نوارها، پروفیل­ ها و مقاطع اکسترودری سخت و نرم خودرو و موارد ساختمانی در شرکت راه­ اندازی شد.

فعالیت دیگر شرکت جهت تولید انواع گرانول و کامپاندهای پزشکی و بهداشتی برنامه ریزی شد. از سال 1394 فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کردیم. اقدامات لازم جهت نصب ماشین­ آلات از لحاظ فضای GMP، محیط تمیز ایحاد شد. ماشین­ آلات خریداری شدند. در همین راستا اقدام به اخذ مجوز ایزو 13485 از شرکت IMQ ایتالیا برای تولید تجهیزات پزشکی که گرانول PVC مدیکال گرید را شامل می شود، شدیم. خوشبختانه تمامی آزمایشهای لازم و استانداردسازی­های لازم بر روی مواد اولیه­­ ی تولید شده صورت گرفته ­است و آماده عرضه به بازار است. نمونه های ارسالی مورد تایید مشتریان واقع شده و می­توان گفت جزو بهترین کیفیت های تولید شده ­است و با استانداردهای اروپا مطابقت و رقابت می­کند.

اقدام دیگر ما شرکت در نمایشگاه ایران هلث برای نخستین بار بود که بازاریابی میدانی کرده­ باشیم اما مورد اصلی و هدف ما صاردات این مواد است. با کشورهای گرجستان، لبنان و سوریه که سوریه با توجه شرایط فعلا امکان پذیر نیست،  مذاکره کرده و نمونه ­ها ارسال شده و تاییدیه­ های لازم را گرفته ­ایم.

اسدالله زاده از استاندارد ایزو 13485 می­گوید: این استاندارد زیر بنای تولید این مواد و فرایند تولید را کنترل، استانداردسازی و پایش می ­کند. پس از یک سال ­ونیم موفق به اخذ این استاندارد از IMQ ایتالیا که مورد تایید اداره تجهیزات پزشکی کشور است شدیم.

مدیرعامل بهساز پلیمر از محصولات ارایه شده در نمایشگاه و ویژگی­های آن گفت: در نمایشگاه، مواد اولیه یعنی گرانول PVC مدیکال گرید از محصولات جدید شرکت را معرفی می کنیم.

خواص عمده PVCمدیکال گرید در حساسیت­ های متفاوت است(کلاس خطر A، B  و Cاست) که در نظر داریم آن­ها را تولید کنیم.

از ویژگی­های محصولی که ارایه کردیم این است که فاقد بو (از شرایط  PVCهای پزشکی) و دارای شفافیت بسیار بالاست که مورد تایید مصرف­ کنندگان قرار گرفته ­است. اقدام به تولید گرانول PVC بدون فتالات کردیم و در این راستا موفق بودیم و تست­های لازم همگی تایید شدند. از مزیت دیگر آن می ­توان به مطابقت این نوع مواد با مواد اروپایی اشاره کرد. با توجه به تحریم­ ها و شرایط کشور مصرف­ کنندگان ترجیح می­دهند از منابع داخلی استفاده کنند. با توجه به قیمت ارز، قیمتی که ما ارایه کردیم بسیار پایین است و مقرون به صرفه نیست که وارد کشور شود. همچنین با توجه به تولیدات ما نیازی به واردات این محصولات نیست و می توانیم مصرف­کنندگان این مواد را بی ­نیاز کنیم.

وی از میزان رضایت خود از ایران هلث می­گوید:

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 190ام ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا