اخبار

گفتگوی بسپار با Ina Vettkotter، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات پلاستیک و لاستیک آلمان: فروش 20 میلیون یورو ماشین آلات آلمانی به ایران

بسپار می نویسد، Ina Vettkotter از اعضای انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات پلاستیک و لاستیک آلمان (VDMA) در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت: من فکر می کنم که حضور ما در نمایشگاه ایران پلاست موفقیت آمیز  بود چرا که ما سال های زیادی با شرکت‌های عضو انجمن خود در ایران حضور داشتیم و این بار شروع دوباره‌ی خوبی برای حضور ما در ایران خواهد بود و همه شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از حضور و تجارت با ایران بسیار راضی و خوشحال هستند. 

بعد از ایران‌پلاست دوره گذشته ما بار دیگر در این نمایشگاه شرکت کردیم و فکر می کنم تجارت در ایران آسان نخواهد بود ولی ما به دنبال هرچه بهتر کردن این روابط هستیم. همکاران تجاری ما بسیار امیدوار به این موضوع نگاه می‌کنند و تا به امروز شرکت‌های حاضر از بازدیدهایی که با مشتریان در این نمایشگاه داشتند راضی هستند و به خوبی توانسته‌اند مذاکراتی را با مشتریان انجام دهند و تکنولوژی‌های خود را به آنان معرفی کنند.

توسعه خوبی در روابط تجاری آلمان و ایران در این روزها در بخش ماشین‌های پلاستیک و لاستیک ایجاد شده است که کاملا موفقیت ­آمیز بوده است. درحال حاضر از اواسط سال 2017 تاکنون حدود 20 میلیون یورو از این نوع ماشین‌آلات را در ایران فروخته‌ایم و امیدواریم که تا پایان سال این روابط تجاری بیشتر از قبل باشد. در دوران تحریم یکسری محدودیت‌های خاصی وجود داشت که خوشبختانه آن مسائل درحال حل شدن است.

خانم Vettkotter  درباره تفاوت‌های موجود در صنعت پلاستیک ایران و آلمان گفت: تمرکزها در صنعت پلاستیک ایران و آلمان بر روی مسایل متفاوتی است. آنچه که در اینجا می‌بینیم شاید به‌شکل گسترده‌تری در آلمان مشاهده می‌شود ولی روند تغییرات در ایران بسیار سریع پیش می‌رود که برای آن نیاز به محصولات و ماشین‌آلات با کیفیت بالا است. ایران می‌توند با ایجاد ساختار جدید در بخش‌های مختلف به پیشبرد این روند کمک کند که همچنین با توسعه وضعیت اقتصادی کشور ارتباط مستقیم و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت دارد، اما من فکر می‌کنم که ایران پتانسیل زیادی برای پیشرفت در صنعت پلاستیک دارد. آنچه که در آلمان برای ما بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد پایداری است چون می‌دانیم که باید از محیط زیست مراقبت کنیم اما درکنارش باید صنعت را رشد دهیم و به فکر تأثیر این‌دو در جامعه باشیم ولی ما نباید فقط به عنوان مثال بطری‌های PET تولید کنیم باید درکنارش به مسائل مختلف بیندیشیم و مسئولیت خود در برابر محیط زیست را در تمام مراحل تولید درنظر بگیرید.

 

متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 

 



در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا