اخبار

گفتگو با رضا کوشکی، مدیرعامل سازندگان تجهیزات پلاستیکی شرکت ایرسا: تجهیزات آزمون با ویژگی های متمایز

بسپار می نویسد، فعالیت شرکت ایرسا ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و به صورت تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی صنعت پلاستیک و پلیمر است.

تجهیزات آزمایشگاهی این شرکت بیشتر عمومی است. برخی آزمون ­ها معمولا بر روی تمام مواد اولیه مربوط پلیمرها، پلاستیک ­ها و هر محصول دیگری انجام می­شود و برخی دیگر از آزمون­ ها بر روی محصولات تولیدی کارخانه­ ها است. البته در نمایشگاه تجهیزات، بیشتر مشتریان ما دانشگاه­ها و پژوهشگاه­ها هستند.

ادعا نمی­کنم که شرکت ایرسا دارای دستگاهی است که شرکت دیگری آن را در سبد محصولات خود ندارد بلکه دستگاه­ های ما دارای مشخصات و گزینه­ هایی هستند که دستگاه­ های شرکت دیگر آن را ندارند.

دستگاه کشش، که مربوط به خواص مکانیکی پلاستیک­ ها و پلیمرها است، تولیدکننده داخلی بسیاری دارد ولی یک سری آزمون­ های ثابت و مشخصی انجام می­دهند. با دستگاه کشش ساخت شرکت ایرسا می­توان نزدیک به 50 روش آزمون متفاوت را انجام داد. حتی در این دستگاه اپراتور شخصا می­تواند یک روش را ارایه کند. برای مثال شخصی در یک کار تحقیقاتی بخواهد تست خاصی را انجام دهد می تواند روش مدنظر خود را به دستگاه بدهد. می­توان گفت تنها شرکتی هستیم که یک نرم ­افزار جامع بر روی دستگاه کشش داریم. نزدیک به 4 سال، یک تیم متشکل از مهندس برق، بنده (به دلیل اینکه رشته ام پلیمر است) و یک برنامه ­نویس بر روی دستگاه کشش کار کردیم. همچنین نمونه ­هایی که با آزمون کشش، تست می­ کنند، نمونه ­های دمبل فرم هستند که از دستگاه میلینگ ماشین برای تهیه دمبل دستگاه کشش استفاده می­کنیم.

در دانشگاه­ها معمولا از دستگاه ­های عمومی مانند دستگاه کشش استفاده می­کنند. 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا