اخبار

گفتگو با مجتبی میرصادقی، مدیر تولید شرکت سنتام: دانش بنیان با ارایه هر ماه یک محصول جدید!

بسپار می نویسد، مجتبی میر صادقی، مدیر تولید شرکت سنتام در گفتگو با بسپار از زمینه فعالیت این شرکت گفت: شرکت طراحی و مهندسی سنتام با 25سال سابقه از جمله اولین شرکت­هایی است که در زمینه ساخت و نصب تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت داشته ­است. سنتام در حال حاضر بیش از 150 نوع محصول اصلی و 700 نوع تجهیزات جانبی را در برنامه تولید دارد. 

سنتام جزو شرکت­های دانش ­بنیان است و به طور متوسط هر ماه یا هر دو ماه یک محصول جدید به بازار ارایه می ­دهد.

دستگاه­ های تست کشش و فشار یونیورسال از دستگاه ­های معروف این شرکت است که از بدو تاسیس در برنامه ساخت آن قرار داشته و در حال حاضر دستگاه ­های آزمون خستگی محوری (Axial Fatigue) که به دلیل دارا بودن فناوری بالا ورود آن به ایران ممنوع است. خوشبختانه این دستگاه را در ظرفیت ­های متفاوت طراحی کردیم که از نظر کیفیت با شرکت­ های اروپایی برابری و از نظر قیمت یک دهم شرکت اروپایی است. 

دستگاه مونی ویسکومتری طراحی شده توسط سنتام، اکنون در بسیاری از مراکز جهت تست لاستیک مورد استفاده قرار می­گیرد. شرکت­ های دیگری در این زمینه ورود پیدا کردند ولی به دلیل عدم اطلاعات و دانش کافی نتوانستند باقی بمانند. چون طراح باید به تمام این موارد (سیستم نرم افزاری، سخت افزاری و قطعات مکانیکی) تسلط کامل داشته­ و تجربه کافی در این زمینه داشته ­باشد.

در حال حاضر دستگاه­ های تست خستگی محوری، بازار بسیار خوبی در ایران پیدا کرده ­است. بسیار از دانشگا­ها، مراکز علوم تحقیقات و حتی کارخا نه ­ها به این تست­ها که به نام آزمون ­های سیکلیک شناخته می­شود نیاز دارند. در این دستگاه نمونه همزمان تحت کشش و فشار قرار می­گیرد. 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد

[EasyDNNnewsLink|377]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا