اخبار

گفتگو با محمدرحمان محسنی، مدیرفروش شرکت تاک رزین/ محصولات اکریلیک پایه حلال و بدون حلال در ایران

 

 بسپار- محمدرحمان محسنی، ورودی کارشناسی سال 1364 رشته مهندسی پلیمر، علوم و تکنولوژی رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرفروش شرکت تاک­رزین از ابتدای تاسیس تا امروز است. شرکت شیمیایی تاک ­رزین در سال 1380 تاسیس شده و در زمینه تولید انواع رزین­های پایه حلالی و سیستم­های بدون حلال اکریلیکی فعالیت می کند.

 

محسنی:محصولات تولیدی تاک ­رزین شامل انواع رزین ­های اکریلیکی پایه­ حلالی از جمله ترموپلاست ­ها، ترموست ­ها، اکریلیک­ پلی­ ال ­ها با کاربرد در صنایع رنگ سازی (رنگ ­های ترافیکی، کوره­ای، صنعتی محافظتی، تعمیراتی خودرویی و …) و نیز اکریلیک ­های بدون حلال (با کاربرد در رنگ ­های ترافیکی، قطعات کامپوزیتی خاص ، اندام مصنوعی و …) بوده و می­توان تولید اکثریت آن­ها را برای اولین بار توسط این شرکت به عنوان مهم­ترین ویژگی مطرح نمود؛ تا جایی که حتی برخی از این محصولات تاکنون، تنها در این شرکت امکان تولید در کنار کیفیت مناسب را دارند.

 

بسپار- آیابه تولید محصولات نوآور اعتقاد دارید؟

محسنی: محصولات تاک­ رزین عموما  نوآورانه بوده و نخستین بار توسط این شرکت تولید و عرضه شده­ اند؛ از جمله انواع اکریلیک ­های بدون حلال

و اکریلیک­ پلی ­ال­ ها، اکریلیک رزین ­های کوره­ای و برخی از ترموپلاست ­های اکریلیکی با کاربردهای خاص( رنگ سطوح پلاستیکی، فلزی و …) .

 

بسپار-  کیفیت محصولات شما با چه استانداردهایی ارزیابی می­شود؟

محسنی:  شرکت تاک­ رزین دارای آزمایشگاه مجهز به ابزار مدرن کنترل کیفیت رزین­ های اکریلیکی و محصولات تولیدشده با آن­ ها بوده و بررسی ­های کیفی رنگ و رزین در این آزمایشگاه بر اساس استاندارد­های روز دنیا به خصوص ASTM انجام می­گیرد .

 

بسپار-  تاکنون از چه تکنولوژی و فناوری هایی استفاده کرده­اید؟

محسنی: محصولات تولید شده شرکت تاک­رزین بر اساس فعالیت ­های داخلی واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه با مشاوره اساتید برجسته داخلی به منظور بومی ­سازی نمونه رزین­های شرکت­ های بزرگ دنیا همانند BAYER، DSM،  NUPLEX و … انجام گرفت ه­است .

 

بسپار-  چه سهمی از بازار را در اختیار دارید؟  و آیا صادرات هم داشته اید یا خیر؟

ادامه دارد

متن کامل این مصاحبه را در شماره 171 ام دوماهنامه پوشرنگ آبان 95 بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا