اخبار

گفت و گوی اختصاصی بسپار با دبیر کنفرانس مستربچ و کامپاندهای پلیمری: امسال تقویت جنبه بین المللی در اولویت است

بسپار / ایران پلیمر می نویسد، سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی  مستربچ و کامپاندهای پلیمری با هدف ارائه آخرین یافته های علمی و عملی مرتبط با محورهای کنفرانس با حضور کلیه محققین، دانشگاهیان، صنعتگران و ذینفعان این صنعت در 16 و 17 بهمن سال جاری در پژوهشگاه نفت برگزار می­ شود.

محور های این همایش عبارتند از:

 چشم انداز صنعت مستربچ و کامپاند و چالش های پیش رو، روند جهانی و منطقه ای عرضه و تقاضای مستربچ و کامپاندهای پلیمری، مواد اولیه و افزودنی های صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری، تازه های مستربچ و کامپاندهای پلیمری – معرفی محصولات جدید، تازه های فن آوری، ماشین آلات و سیستم های کنترلی تولید مستربچ و کامپاندهای پلیمری، ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه کامپاندینگ و بازیافت و محیط زیست

مهندس عباس موید دبیر این کنفرانس طی مصاحبه­ ای اختصاصی با بسپار یکی از تغییرات مثبت دوره­ ی سوم این همایش را تغییر محل از پژوهشگاه پلیمر به پژوهشگاه نفت دانست و گفت: با وجود فضای بیشتر و سالن های جانبی در پژوهشگاه نفت، امکان برگزاری کارگاه های تخصصی و افزایش تعداد غرفه گذاران در نمایشگاه جانبی فراهم شده است. همچنین ایجاد یک کمیته علمی به سرپرستی دکتر زاهد احمدی استاد پلیمر دانشگاه امیرکبیر، تشکیل کارگاه عرضه ایده با دعوت از کلیه محققین که طرح هایی با قابلیت تبدیل به طرح صنعتی دارند و برگزاری حداقل ده کارگاه تخصصی نیز در دستور کار کنفرانس قرار دارد. همچنین نماینده ی شرکت BASF آلمان به عنوان سخنران کلیدی و علمی در همایش حضور خواهد یافت.

مهندس موید فاکتور های اصلی داوری مقالات را ترکیب علم، تکنولوژی و صنعت بیان کرد و ادامه داد: برای ما مقالاتی در درجه اول اهمیت قرار دارند که قابلیت تبدیل به یک طرح صنعتی را داشته باشند.

علاوه بر این، حداقل ده شرکت خارجی در همایش حضور خواهند یافت که گامی مهم در راستای بین ­المللی کردن صنعت مستربچ و کامپاند ایران به شمار می رود. تمامی شرکت های حاضر در دوره ی قبل برای حضور در این دوره نیز اعلام آمادگی کرده اند و حداقل دو الی سه شرکت بزرگ دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد. این حضور نتیجه رایزنی های انجمن مستربچ در نمایشگاه چاینا پلاست و کا دوسلدورف و همچنین شناسایی و ارتباط با فعالان صنعتی بزرگ در این بخش است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت کنفرانس [EasyDNNnewsLink|434] مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا