اخبار

گفت و گوی اختصاصی بسپار با مدیر فروش بین الملل و نماینده انحصاری KraussMaffei Berstorff در ایران: پیشینه ای که به سال 1966 باز می گردد!

بسپار می نویسد، چندی پیش و در پی برداشته شدن تحریم های ناعادلانه علیه کشور در پرونده هسته ای، شرکت KraussMaffei Berstorff بار دیگر فعالیت های خود را در ایران از سر گرفت. اعطای نمایندگی انحصاری به شرکت آریان بسپار فن، به مدیریت مجید جباری خبری است که انتظار می رود با توجه به شناختی که از وی از سوی مشتریان ایرانی و قدیمی شرکت KraussMaffei Berstorff وجود دارد، با استقبال مواجه شود.

با توجه به تمرکز محتوای این شماره از مجله بسپار بر ماشین آلات و تجهیزات خطوط لوله، گفت و گویی داشتیم با Markus Geisenhofer مدیر فروش بین الملل شرکت  KraussMaffei Berstorff در بخش اکستروژن لوله و پروفیل و ورق. او چنانکه به خبرنگار بسپار گفت نیمی از سن خود را در این شرکت مشغول به فعالیت بوده است.

صحبت با ذکر مختصری از سوابق شرکت آغاز شد. آقای جباری این گفت و گو را همراهی می کرد.

 

 Markus Geisenhofer: گروه Krauss Maffei به عنوان یک مجموعه ماشین سازی قدیمی بیش از 175 سال سابقه تولید در بالاترین سطح کیفی را دارا می‌باشد. از ویژگی های این شرکت این است که در سه بخش فرآیندهای صنعت پلیمر یعنی اکستروژن، قالب گیری تزریقی و سیستمهای واکنشی (پلی یورتان) ارایه دهنده محصولات با تکنولوژی بالا بوده و از این نقطه نظر که هر سه بخش مورد اشاره را زیر یک سقف گردآورده است در دنیا منحصر به فرد است. این موضوع باعث شده که بخش های مختلف بتوانند از توانایی‌های یکدیگر استفاده نموده و منافع مشترکی را نیز برای مشتریان ایجاد کنند.

دفتر و کارخانه مرکزی گروه در مونیخ آلمان و بخش بزرگ دیگری از فعالیت ها در هانوفر واقع شده است. ولی بین المللی بودن آن ایجاب می کند که کارخانه های دیگری را هم در ایالات متحده امریکا، اسلواکی، سوییس و چین مدیریت و اداره کند.

گروه Maffei Krauss با 2/1 تا 3/1 میلیارد یورو گردش مالی در سال بزرگترین و سالم ترین مجموعه صنعت ماشین سازی پلاستیک دنیا به شمار می رود.

ما در مونیخ و هانوفر تکنولوژی های فراوانی در تولید لوله و پروفیل، ورق های سخت (PVC، PS، PC، ABS، PMMA…)، فیلم و ورق نرم (PVC، PO، PET، …)، انواع اسفنج مورد استفاده در صنایع ساختمان و بسته بندی، آمیزه سازی، اکسترودرهای بزرگ پتروشیمی برای گرانول سازی و در بخش لاستیک بازه گسترده ای از نوارهای درزگیری، پروفیل ها و شلنگ های ویژه صنعت خودرو و صنایع هیدرولیک و در نهایت محصول تایر را در بهترین سطح کیفی ارایه می دهیم.

 

بسپار- آیا از اولین ماشینی که در ایران آغاز به کار کرد و یا تعداد ماشین های مشغول به کار در ایران، آماری در دسترس هست؟

Markus Geisenhofer: تهیه چنین آماری شاید سخت باشد ولی این را می دانیم که از سال 1966 شرکت KraussMaffei در ایران حضور داشته و از دیرباز همراه با صنعتگران ایرانی بوده است. در صنعت لاستیک، شرکت Berstorff ما با شاهین پلاست که خود از قدیمی ترین های صنعت لاستیک در ایران است، همکاری داشته. هزاران دستگاه و خطوط در دهه های اخیر از این شرکت وارد ایران شده اند که همچنان در حال تولید هستند حتی از نسل قبل.

 

بسپار- در ایران بیشتر چه ماشین هایی برای تولید چه محصولاتی محبوب هستند؟

Markus Geisenhofer: در ایران همه نوع ماشینی داریم. در بخش لوله های پلی اتیلن از سایز 12 میلی متر تا خط بزرگترین سایز تولید لوله 2500 میلی متر پلی اتیلن از شرکت KraussMaffei Berstorff در ایران ارایه شده است. تولیدات این خطوط هم دامنه ی وسیعی را پوشش می دهند: لوله های آبرسانی، فاضلاب، گازرسانی، گرمایش از کف، لوله های سایز بزرگ برای انتقال آب دریا از عمق به سطح، لوله های مخابراتی جهت حفاظت کابل ها  و فیبر نوری، انتقال مواد شیمیایی و صنعتی و تمامی مصارف مرسوم دیگر.

KraussMaffei Berstorff برای حمایت از مشتریان خود جزو شرکت هایی است که خطوط کامل را ارایه می دهد. علاوه بر بخش های ساخت خود در موارد نیاز مشتری، تجهیزات جانبی و تکمیلی را از بهترین برندها خصوصا آلمانی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

در ایران هم معمولا از ما کل خط را درخواست می کنند از بخش انتقال مواد تا کلاف پیچی و دستگاههای سوکت زنی و … .

جالب است بدانید که برخی از جدیدترین فناوری های ما بلافاصله در ایران استقرار یافتند. به طور مثال ایران از اولین کشورهایی بود که ماشین آلات تولید لوله های بی صدای فاضلابی ساختمان را از ما خریداری کرد. و یکی از اولین خطوط تعویض سایز کاملأ اتوماتیک لوله (Quick Switch) ما در ایران نصب شد و در حال حاضر دو خط در ایران مشغول کار هستند.

تکنولوژی Quick Switch  در دنیا منحصر به فرد است. اگر با فرآیند تولید لوله آشنا باشید می دانید که هر بار تعویض اجزا و تغییر تنظیمات  برای تولید سایز متفاوتی از لوله، نیازمند چندین ساعت توقف خط، خاموش و روشن کردن دستگاه، ضایعات مواد و … است. در حالیکه با استفاده از خط اشاره شده، با کمترین مقدار ضایعات که البته دورریز هم نیستند، فقط با یک کلیک روی یک برنامه ذخیره شده در دستگاه و بدون هر گونه عملیات اضافی می شود تغییر سایز تولید لوله را انجام داد که در نوع خود تحقق رویایی برای این صنعت تلقی می شود.

 

بسپار- Krauss Maffei در نمایشگاه K 2016 چه نوآوری هایی را به نمایش خواهد گذاشت؟

Markus Geisenhofer: همه شرکت ها سعی می کنند نوآوری های خود را در نمایشگاه ارایه دهند و اصلا این جاذبه نمایشگاه های تخصصی از این دست است. فقط می توانم به یکی از موارد اشاره کنم که معرفی قالب های تولید لوله های چندلایه PVC خواهد بود. البته طبیعی است که در سایر بخش های گروه Krauss Maffei هم نوآوری هایی خواهیم داشت که از همه دعوت می کنیم تا از غرفه ما بازدید کنند، مطمئن هستیم که در مواردی سورپرایز خواهید شد!

 

بسپار- شرکت چگونه می تواند قیمت بالای ماشین آلات خود را برای مشتریان توجیه کند؟ خصوصا اینکه در سال های اخیر سازندگان ماشین آلات در آسیای جنوب شرقی روند رو به رشد قابل ملاحظه ای داشته اند و در برخی بازارها موفق بوده اند …

 

(ادامه دارد …)


متن کامل این گفت و گو را می توانید در شماره 168ام ماهنامه بسپار، شهریور بخوانید.

(برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک این مجله با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا