اخبار

گفت و گوی اختصاصی بسپار با مسیح شایان، مدیرعامل ماشین سازی تکنوپارس: تقاضای بازار داخل راکد است

بسپار/ ایران پلیمر مسیح شایان،  متولد ۱۳۶۱ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک ساخت و تولید، مدیر عامل و موسس ماشین سازی تکنو پارس است. این شرکت فعالیت خود را با استفاده از نیروی متخصص و به کار گیری مهندسین مجرب از سال ۱۳۸۷ آغاز و اقدام به ساخت ماشین الات صنعت رنگ و رزین کرد. محصولات تولیدی این مجموعه شامل انواع میکسر، انواع آسیاب و انواع مخازن تک و چند جداره فولادی و استیل مورد مصرف در صنعت  رنگ و رزین، مواد غذایی، جوهر، آرایشی و بهداشتی، دارویی و … است.

 

شایان: در مجموعه تکنو پارس قابلیت ساخت ۴۸دستگاه در سال وجود دارد که به لطف خدا و توان نیروی کاری این مجموعه به این مهم دست پیدا کردیم. تا به حال با  بیش از ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک همکاری داشتیم و بیش از۴۰۰ دستگاه صنعتی  تولید این مجموعه در صنعت کشور مشغول به کار است. در چند سال اخیر نیز در استان اصفهان و خوزستان و … موفق به راه اندازی چند خط تولید بزرگ شده ایم که نقش بسیار مهمی در تولید رنگ در کشور  دارند.

 

بسپار- تولید ماشین الات چقدر وابسته به واردات است و این امر شامل کدام قطعات از کدام ماشین ها هستند؟

شایان: ما همواره از مواد اولیه ی تولید داخل استفاده و تجهیزات موجود در کشور را برای  تولید به کارگرفته ایم تا وابستگی چندانی به واردات نداشته باشیم.

 

بسپار- چگونه فناوری های جدید را در کار خود به کار می گیرید؟

شایان: سعی مجموعه  بر این بوده که با به  روز رسانی تمام ماشین الات تولیدی  و البته ماشین الات در حال کار، بهره وری خطوط خود را افزایش و قیمت ماشین الات خود را کاهش دهیم تا با ارائه ی ماشین الات با کیفیت با قیمت مناسب یاری گر صنعتگران عرصه ی رنگ و رزین کشور باشیم.

 

بسپار- چقدر از نیاز بازار ماشین الات صنعت رنگ توسط واردات تامین می شود؟

شایان: با توجه به تولید با کیفیت محصولات ایرانی در زمینه ماشین الات رنگسازی و فعالیت خوب صنعتگران ایران در این زمینه  به نظر بنده کمتر از ۵ درصد از ماشین الات وارداتی است.

 

بسپار- با توجه به شرایط کشور در چند سال اخیر (اعمال تحریم ها و ممنوعیت واردات ماشین الاتی که مشابه داخلی دارند) ایا موفق به بومی سازی ماشینی شده اید؟

شایان: بله با توجه به نیاز بازار داخل، سال گذشته متخصصین تکنو پارس بر آن شدند تا  اقدام به ساخت به روز ترین دستگاه ها در زمینه آسیاب رنگ کنند و با تلاش این افراد توانستیم دستگاه های مذکور را تولید و روانه بازار کنیم که از لحاظ کیفیت و کارایی در سطح نمونه های اروپایی بود.

 

بسپار- آیا ماشین الات صنعت رنگ تولید داخل صادر هم می شوند؟

شایان: بله مجموعه ی ما در چند سال گذشته با توجه به تبلیغاتی که داشت  توانست ماشین الات خود را روانه بازار کشورهایی چون عراق، افغانستان و ازبکستان کند و این مهم موجب ارز آوری در شرایط تحریم های اعمالی علیه کشور عزیزمان شد.

 

بسپار- نحوه ی ارائه ی خدمات پس از فروش برای ماشین الات تولیدی به چه نحو است؟

شایان: ماشین الات تولید شرکت بعد از نصب و راه اندازی 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارند.خدمات پس از فروش نیز بسته به نیاز مشتری است. در صورتی که نیاز به ساخت قطعه ی جدید برای دستگاه باشد بعد از ساخت قطعه متخصصین شرکت ضمن حضور در محل تمامی خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.

 

بسپار- برای در اختیار گرفتن بازار های جدید و توسعه محصول چه برنامه هایی دارید؟

شایان: شرکت ماشین سازی تکنو پارس از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۳هر ساله و به جد با حضور  در نمایشگاه های بین المللی رنگ و رزین باعث دلگرمی مشتریان و جذب مشتریان جدید شد. همچنین به موازات این کار شگرد های تبلیغاتی دیگری را نیز در دستور کار خود  قرار دادیم که یکی از این موارد بازدید ادواری از دستگاه های در حال کار تولیدی شرکت ها و ارایه ی خدمات به مشتریان بود که باعث شده فعالین صنعت رنگ و رزین به برند ما بیش از پیش اعتماد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا