اخباراخبار ویژه

گفت و گوی ایران پلیمر با دکتر شروین احمدی، دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند: بزرگترین گردهمایی صنعت مستربچ و کامپاند 25 و 26 دی ماه در تهران

بسپار/ ایران پلیمر هفتمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری در روزهای یکشنبه و دوشنبه  25 و 26 دی ماه جاری میزبان متخصصین صنعت یاد شده خواهد بود. این کنفرانس توسط انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری برگزار می شود.

دکتر شروین احمدی، عضو هیات مدیره انجمن و عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران دبیر این دوره از کنفرانس است که دبیری علمی آن را نیز برعهده دارد.

گفت و گوی این گروه رسانه ای با وی را در ادامه می خوانید:

 

بسپار/ ایران پلیمر- هفتمین دوره کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پیش روست. این دوره چه ویژگی هایی دارد؟ چه تفاوت های احتمالی با ادوار گذشته دارد؟

دکتر احمدی: کنفرانس مستربچ و کامپاند در میان دوستان و همکاران، شناخته شده و دارای هویت است. قصد ما این است که بتوانیم دوره جاری را با کیفیت گذشته و با هدف گرد هم آوردن اساتید، متخصصین و دست درکاران دانش و صنعت مستربچ و کامپاند برگزار و اتفاقات و داده های جدید در صنایع بالادستی، میانی و دنیای پیرامون را رصد کنیم. هیچ تغییر اساسی نخواهیم داشت. حفظ کیفیت و جذب مشارکت بیشتر را دنبال می کنیم.

بسپار/ ایران پلیمر – تعداد مقالات رسیده و داوری ها چگونه بوده و ارایه ها به چه صورت خواهد بود؟ روی موضوعات خاصی تمرکز هست؟ نشست های تخصصی خواهید داشت؟

دکتر احمدی: دو نوع مقاله در کنفرانس ارایه می شود. مقالات سفارشی که با بررسی و نیازسنجی در صنعت مستربچ و کامپاند، از دوستان خواسته شده که تجربیات و دانسته های خود را در آن حوزه به اشتراک بگذارند و البته دیگر مقالات علمی که بر روی سایت رسمی کنفرانس پذیرش شده اند. مقالات رسیده نزدیک تر به زمان برگزاری کنفرانس توسط تیم هیات داوری برای ارایه انتخاب نهایی می شوند.

بحث و موضوع روز در صنعت پلیمر و صنعت مستربچ و کامپاند، توسعه و البته توسعه پایدار و تمرکز بر صادرات است. در پایان هر بخش، متخصصین میزگرد و بحث آزاد خواهند داشت.

 

بسپار/ ایران پلیمر – نخستین جشنواره صادرکنندگان برتر نیز قرار است همزمان با کنفرانس و برای نخستین بار برگزار شود. با چه هدفی؟ معیارها و مکانیسم ها چه خواهند بود؟ آیا کنفرانس برنامه های جانبی دیگری هم خواهد داشت؟

دکتر احمدی: البته از نظر ما هر مجموعه ای که در این شرایط کشور بتواند صادرات انجام بدهد، نمونه است، ولی برای اینکه سازوکار مقایسه ای وجود داشته باشد، میزان درآمد ارزی، توسعه بازارهای هدف، مهارت های فنی و تخصصی شرکت در صادرات و ماندگاری در بازار هدف صادراتی عوامل مهمی است که نامزدها را بر اساس آن رتبه بندی و برترین ها را در نخستین جشنواره صادرکنندگان برتر صنعت مستربچ و کامپاند معرفی خواهیم کرد.

 

بسپار/ ایران پلیمر – آیا نمایشگاه جانبی کنفرانس هم به روال دوره های قبلی برپاست؟

دکتر احمدی: بله، نمایشگاه به روال ادوار گذشته برگزار خواهد شد و البته شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی در این دوره خواهیم بود.

 

بسپار/ ایران پلیمر- آیا سخنرانان خارجی برای کنفرانس به صورت حضوری و یا آنلاین شرکت دارند؟ از کدام مراکز دانشگاهی و پژوهشی یا صنعتی؟

دکتر احمدی: سخنرانانی از صنعت و دانشگاه خواهیم داشت که در حوزه مارکتینگ اروپا و امریکای شمالی مشغول به کار هستند و با حضور در کنفرانس نظرات خود را در مورد وضعیت حال حاضر صنعت ارایه خواهند کرد. همچنین سخنرانان خارجی دیگری هم هستند که به صورت آنلاین مقالات علمی خود را در روزهای برگزاری کنفرانس ارایه می کنند.

 

بسپار/ ایران پلیمر- در پایان اگر نکته ای را لازم می دانید، بفرمایید.

دکتر احمدی: ضمن تشکر از شما، فکر می کنم مهم ترین رویداد این دوره کنفرانس برگزاری جشنواره معرفی صادرکنندگان برتر باشد. شاید بتوانیم تا حدودی در تغییر ذائقه تولیدکنندگان موثر باشیم و آنها را از بودن و ماندن در یک بازار 80 میلیونی به سوی صادرات و بازارهای چند صد میلیونی منطقه و بزرگترتوجه بدهیم.

یک نکته دیگر را هم اشاره کنم که مقالات علمی برگزیده هم معرفی خواهند شد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا