اخبار

گفت و گوی بسپار با آریا صادقیان، مدیر عامل شرکت پارسان پلیمر: از شرکای خارجی خود ضرب العجل توقف مراوده تجاری دریافت کرده ایم

بسپار/ ایران پلیمر شرکت پارسان پلیمر یک شرکت تولیدی بازرگانی است سابقه ای 40 ساله در زمینه ­ی مواد اولیه و مصنوعات پلاستیکی دارد (شغل پدری من است). سال گذشته صادرات حدود 23 هزار و 500 تن انواع کودهای شیمیای، مصنوعات پلاستیکی و مواد پلیمری را انجام دادیم. به طور میانگین ماهانه بین 3 تا 5 هزار تن واردات مواد اولیه را هم در برنامه داریم. صادقیان در ادامه به خبرنگار بسپار می­ گوید: در زمینه­ ی مواد­اولیه، خرید و فروش از تجار و بورس مراوده ی بسیار خوبی با پتروشیمی و کارخانه ­های مختلف داشته و توانسته ایم مواد مورد نیاز تعداد زیادی از کارخانه­ ها را تامین کنیم. در واقع فعالیت اصلی شرکت بر صادرات متمرکز است و در کنار آن تولید را هم دنبال می­کنیم. تولیدات ما هم بیشتر به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، گرجستان صادر می­شود. مواداولیه نیز از هند و شرکت­های داخلی تامین می­شود. با استفاده از وبسایت و سایر امکانات بازار را رصد می­کنیم و محصول را با بهترین قیمت ممکن به مشتری ارایه می­دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اسپانسرهای اصلی ایران پلاست هستند گفت: در سال گذشته و به خصوص دوره­ ی دهم با داغ بودن بحث برجام در دنیا، حضور شرکت­های خارجی بسیار پر رنگ شد. سال گذشته نیز نمایشگاه با اقبال رو به رو بود اما انتظار می­ رود این اقبال با توجه به تحریم­های جدید آمریکا و بی­ ثباتی ارزی به ایران­ پلاست دوازدهم رو نکند.  

وی در مورد نحوه برگزاری نمایشگاه می گوید: از نظر من نمایشگاه در دو بخش داخلی و خارجی باید از افراد بزرگ دعوت به عمل آورد و حضور آن­ها را قطعی کند و حداقل امکاناتی مانند هتل و بلیت هواپیمای آن­ها را تامین کنند تا شرکت­ها بتوانند از افراد مهم و تاثیر­گذار در بخش خود برای حضور در نمایشگاه دعوت شایسته­ای به عمل  آورند. سال گذشته این امر صورت گرفت و حدود 15 نفر از همکاران تاثیرگذار و معتبر ما دعوت شدند که بخشی از آن­ها با حضور در نمایشگاه آن را پربارتر کردند.

یکی از مسایل مشکل ساز برای غرفه­ گذاران، ارزی و ریالی کردن غرفه برای تاجران است که بسیاری از آن­ها به دلیل پرداخت ارزی غرفه، از حضور باز می مانند و منطقی هم پشت این تصمیم دیده نمی­ شود. در صورتی که چرخش بازار دنیا توسط تجار صورت می­گیرد و اگر نباشند بخشی از چرخه ­ی اقتصاد ناقص خواهد شد. امیدوارم موانع سر راه تجار مانند مسایل مالیاتی از سر راه برداشته شود. اختصاص یک فضای B2B برای تجاری که قصد تابلو زدن ندارند در نمایشگاه مد نظر قرار گیرد. حس می­کنم فضا برای پیشرفت خیلی باز است و نمایشگاه­های موفق دنیا بسیار با درایت، سالن­ها را تفکیک می­کنند و امکانات ارایه می­دهد اما متاسفانه شاهد چنین نظمی در ایران­پلاست نیستیم. به هر ترتیب موقعیت بزرگی برای صنعت پلاستیک ایران است.

صادقیان از تاثیر تحریم ها بر روی کار خود می­گوید: اکثر پتروشیمی­های خارجی که مراوده مستقیم با ما دارند به ما ضرب العجل داده­اند و پس از آن کالا به ایران نخواهند فروخت. تحریم­ها تازه در حال شروع شدن است. تمام روابط بانکی قطع شده و بانک سئول در کره جنوبی که تا پیش از این مراودات بانکی ما را انجام می­داد در آینده نزدیک خبر قطع همکاری داده­ است. بنابراین تحریم­ها بر فعالیت ما و بر کل اقتصاد ایران تاثیر خواهد گذاشت و ایران­پلاست نیز از این قاعده مستثنی نیست. واردات باید از یک کشور ثالث انجام بپذیرد که حداقل 7 تا 8 درصد به هزینه ­های تمام شده می­افزاید. بدتر از آن عدم ثبات قیمت ارز در بازار داخل است که خرید و فروش و قیمت­گذاری را با مشکل مواجه کرده ­است. سعی ما در واردات موادی است که تولید داخل ندارند. امیدوارم با ارتقای تجارت بین­الملل و تامین نیازهای صنایع پایین­ دستی بتوانیم از این پس نیز خدمتی به اقتصاد و تولید کشور کرده­ باشیم.

این شرکت در نمایشگاه ایران پلاست در سالن 8و9 غرفه 38،41،42  حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا