اخبار

گفت و گوی بسپار با آیت محمدی، مدیرعامل آزما پلیمر رادین شیراز: آزمایشگاه مجهز، محصول با کیفیت

بسپار/ ایران پلیمر شرکت آزما پلیمر رادین شیراز یک شرکت جوان و پویاست که با هدف فراهم آوردن بخشی از خدمات ازمایشگاهی برای صنعت پلیمر و صنایع وابسته احداث شده است.  خدمات آزمایشگاهی این شرکت شامل لاستیک، مواد شیمیایی و کالاهای مصرفی و صنعتی مرتبط می­شود.

به گفته­ ی مهندس محمدی مدیر عامل مجموعه، شرکت آزما پلیمر نخستین شرکت مستقل ارایه دهنده خدمات آزمایشگاهی مستقل در استان فارس است و تولید و واردات دستگاه­ های آزمایشگاهی را در برنامه  دارد. همچنین ارایه خدمات آزمایشگاهی بخش اعظم فعالیت این شرکت را شامل می­شود.

 

محمدی:  دانش آموخته­ ی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع پلیمر از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیرعامل آزمایشگاه پلیمر رادین شیراز هستم. حدود 12 سال سابقه­ی فعالیت در صنایع پلیمری و بخش لوله و اتصالات پلیمری دارم. آزما پلیمر رادین شیرازدر سال 1394 تاسیس شد و اولین آزمایشگاه مستقل پلیمری استان و همکار اداره­ی استاندارد در استان فارس است.

 

بسپار- چند درصد از دستگاه ­های آزمایشگاهی شما وارداتی هستند و چند درصد تولیدی؟ آیا دارای گواهینامه­ ی دانش بنیان هستید؟

محمدی:  در واقع 80 درصد از تجهیزات آزمایشگاهی موجود، تولید شرکت است و برخی از تجهیزاتی که کاربرد حساس تری دارند وارداتی­ اند که عموما محصول کشورهای تایوان، ترکیه و چین هستند. دستگاه ­های تولیدی در آستانه دانش بنیان شدن قرار دارند.

 

بسپار- خدمات آزمایشگاهی آزما پلیمر رادین چه طیف از صنایع و چه خدماتی را شامل می­ شود؟

محمدی: با توجه به اینکه شرکت آزما پلیمر آزمایشگاه همکار اداره­ ی استاندارد فارس است بنابراین خدمات آزمایشگاهی محور اصلی دامنه کاری شرکت بوده و این خدمات در زمینه­ی لوله و اتصالات پلیمری (از جمله لوله های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پی وی سی)، کابل ­های محافظ هادی و صنایع بسته بندی پلیمری (از جمله بطری پت) ارایه می­شود. همچنین در صنایع پزشکی مانند آزمون های دستکش جراحی و دستکش معاینه پزشکی و همچنین دستکش خانگی و نیز در صنایع ساختمانی آزمون های بلوک فوم های پلی استایرن و شیشه های ساختمانی و آنالیز و شناسایی پلیمرها را شامل می­شود.

 

بسپار- بخش آموزش این شرکت با چه اهدافی راه اندازی شده و چه دستاورد هایی داشته است؟

محمدی: بخش آموزش این شرکت در زمینه­ ی دامنه ­ی فعالیت خدمات آزمایشگاهی با اهداف آموزش و ارتقا سطح علمی مدیران کنترل کیفی شرکت ­ها و دانشجویان و فارغ ­التحصیلان پلیمر و صنایع پلیمری راه اندازی شده و فعالیت می کند.

 

بسپار- چه استانداردها و گواهینامه­هایی در اختیار دارید؟ قیمت ارایه خدمات در مقایسه با دیگر شرکت­های ارایه دهنده خدمات آزمایشگاهی چگونه است؟

محمدی: آزما پلیمر موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار شده و اقدام به اخذ گواهی نامه استاندارد 17025  و نیز گواهی نامه ی تایید صلاحیت مرکز مکانیزاسیون  جهاد کشاورزی برای لوله های پلی اتیلن کرده است. هزینه آزمون پایین تر از سطح تعرفه ی اداره­ی استاندارد است و خدا را شاکریم که تا کنون مشتریان از هزینه و نتیجه آزمون­ها راضی بوده­اند.

 

بسپار- کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی و تست­های تخصصی در صنایع پلیمر و پلاستیک را تا چه حد موثر می­دانید؟

محمدی: قطعا کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی بر روی کالاهای پلیمری موثر است. به خصوص کمیت­هایی مانند دمای دستگاه­ها، سرعت و دقت دستگاه کشش و نیز مکانیسم کاری دستگاه DSC و… حایز اهمیت است.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این مصاحبه  را در شماره 189ام ماهنامه بسپار که در نیمه خرداد ماه منتشر شده است بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا