اخبار

گفت و گوی بسپار با خسرو کوچکی، مدیرعامل آرمین پلیمر: تولید هیدروژل در ایران

بسپار/ ایران پلیمر خسرو کوچکی، مدیرعامل شرکت آرمین پلیمر در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار بسپار گفت: بیش از بیست سال در صنعت پلیمر و تولید انواع قطعات الاستومر پلی یورتانی فعالیت دارم. در واقع خود را متخصص پلی یورتان می­دانم!

 امسال با دست پر در نمایشگاه حضور یافته­ ایم و به معرفی انواع محصولات پلی اورتان برای صنایع بالادستی می­پردازیم.

سبد محصولی ما بیش از سه هزار کالای تولیدی را شامل می­شود که در این مصاحبه مجال معرفی کردن تک تک آن­ها نیست و بخش اعظم آن در صنایع بالادستی (نفت و گاز) کاربرد دارد.

در مواردی مانند گرفتی لوله، ما فوم پیگ­هایی که از سایز 5 تا 60 اینچ موجود است و آب را به صورت کامل به خود جذب می­کند، در سبد محصولات داریم که به لوله وارد شده و گرفتگی را به صورت کامل رفع می­کند. همچنین انواع پمپ ­های پلی یورتان، ژل پیگ و هیدروژل را عرضه کرده ­ایم که دو مورد آخر برای اولین بار در ایران تولید می­شود و گامی در جهت کاهش واردات این محصول است. کاربرد هیدروژل به این صورت است که به اندازه­ی دلخواه در لوله تزریق می­شود و خط لوله به وسیله­ی این ژل تمیز می­شود. اگر چیزی در خط لوله گیر کرده باشد، آن را بغل کرده و بیرون می­آورد و گرفتگی لوله رفع می­شود.

البته این طرح هنوز به بازار ارایه نشده و امیدواریم از طریق نمایشگاه بتوانیم بازاریابی مناسبی داشته باشیم. فوم­های سخت برای عایق حرارتی و ثابت نگه داشتن دمای لوله از دیگر محصولات آرمین پلیمر است. در خصوص نشتی لوله نیز محصولات ترمیم کننده ارایه می­کنیم که جلوی نشت لوله را می­گیرد. این تکنولوژی را تنها کارخانه­ ی بلزونای آمریکا دارد و ما با تغییر نام آن به بلازونا اقدام به تولید آن در ایران کردیم. البته انواع مختلفی را شامل می­شود و علاوه بر پایه پلی یورتان، پایه اپوکسی و غیره هم موجود است و توانایی تحمل تا 200 درجه سانتی گراد گرما را نیز دارد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 189ام ماهنامه بسپار که در نیمه خرداد ماه منتشر شده است بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا