اخبار

گفت و گوی بسپار با دکتر فاطمه گوهرپی: سومین کنفرانس ملی ریولوژی کشور برگزار می شود

بسپار/ ایران پلیمر در آستانه ی همایش ریولوژی،  با رییس انجمن ریولوژی ایران در رابطه با روند برگزاری کنفرانس یاد شده و رویدادهای آینده به گفتگو پرداختیم.
دکتر فاطمه گوهرپی، کارشناسی مهندسی شیمی گرایش صنایع پلیمر، کارشناسی ارشد و دکترای  مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارد. از سال 73 همزمان با تحصیل در مقطع دکترا به تدریس ریولوژی برای دانشجویان کارشناسی پرداخت. وی همچنین، از سال 83 برای دانشجویان کارشناسی ارشد، ریولوژی پیشرفته تدریس کرده است. دکتر گوهرپی از سال 91 مدیر گروه نانو تکنولوژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

گوهرپی: در تمام سال های فعالیت خود، هرساله در کنفرانس های بین المللی ریولوژی اروپا (AERC) و آمریکا   (SOR) شرکت کرده ام. شرکت در این کنفرانس ها انگیزه ای شد تا ریولوژیست های کشور را گرد هم آوریم و انجمن ریولوژی را تاسیس کنیم.
در حال حاضر ریاست انجمن بر عهده اینجانب است. امسال سومین سالی است که کنفرانس را به صورت ملی برگزار می کنیم. 
در سال 95، در کنفرانس بین المللی ICR  که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، درکشور ژاپن شرکت کرده و اطلاعاتی را در رابطه با انجمن ریولوژی ایران ارایه کرده¬ام که طی رای گیری انجمن ریولوژی ایران عضو انجمن بین المللی ICR شد.

گوهرپی هدف از برگزاری کنفرانس نقش ریولوژی در صنایع مرتبط دانست و افزود: ریولوژی یک علم بین رشته ای است و با رشته های پلیمر، شیمی، پزشکی، مکانیک، فیزیک، رنگ و صنایع متفاوت اعم از پلیمر، رنگ، غذایی، دارویی، نفت و غیره ارتباط تنگاتنگی دارد. هدف انجمن این است که علاوه بر ارتقای دانش ریولوژی، پلی برای ارتباط بین دانشگاه و صنایع مربوطه باشد.

وی در خصوص اقدامات انجمن در طی یک سال گذشته می گوید: از جمله دوره های آموزشی ارایه شده برای شرکت داروپخش، برگزاری دو سخنرانی، 1) دکتر فرود عباسی تحت عنوان بررسی ریولوژی و مورفولوژی آمیخته های پلیمری امتزاج ناپذیر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، 2) دکتر جعفر خادم زاده یگانه با موضوع نقش ریولوژی در رفتار فازی آمیخته های پلیمری دوجزیی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. همچنین با شرکت وارش شیمی بهار نماینده آنتونپار و نماینده فروش دستگاه های ریومتری در سطح کشور، سعی در برگزاری کارگاه های آموزشی داریم. خبرنامه انجمن ریولوژی نیز هر سه ماه یکبار منتشر می شود. 

رییس انجمن ریولوژی از نحوه اطلاع رسانی و برگزاری این کنفرانس ملی گفت: اطلاع رسانی از طریق سایت انجمن www.IR-SOR.com، در سطح دانشگاه ها و  مراکز پژوهشی و صنایعی مانند پتروشیمی، پلاستیک، غذایی و رنگ و غیره انجام شده است. 
تمامی اعضای هیات مدیره انجمن عضو کمیته علمی و اجرایی هستند. رییس کمیته علمی کنفرانس ریولوژی دکتر حسین نازک دست و دبیر کنفرانس دکتر اسماعیل قاسمی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران هستند. 
کمیته داوری شامل: خودم و دکتر نازکدست از دانشکده پلیمر دانشگاه امیرکبیر، دکتر کفاشی دانشگاه تهران، دکتر قاسمی پژوهشگاه پلیمر، دکتر مهرانپور دانشکده علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، دکتر خادم زاده از دانشگاه صنعتی قم، دکتر گلشن ابراهیمی از دانشگاه تربیت مدرس و دکتر صالحی از پژوهشگاه صنعت نفت و دکتر رمضانی از دانشگاه صنعتی شریف هستند.
حامیان مالی تاکنون، دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارش شیمی بهار، اورند پلیمر، پترو سرویس، انجمن صنفی مهندسی پلیمر و شیمی، پتروشیمی لاله، پلی پروپیلن جم، پتروشیمی مارون، پتروشیمی شازند و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی بوده اند. 
 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 190ام ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر می شود، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا