اخبار

گفت و گوی بسپار با سید احمد رستگار، مدیر عامل شرکت ماهان مستربچ: هر ده روز یک نمایشگاه تخصصی!

بسپار/ ایران پلیمر ماهان مستر بچ در زمینه ی تولید مستربچ های رنگی فعال بوده و به تازگی نیز با خرید ماشین الات جدید پا به عرصه ی تولید کامپاند گذاشته است. متاسفانه شرایط اقتصادی کشور بسیار پیچیده شده و با توجه به نوسانات توامان ارز که این چند وقت شاهد آن بوده ایم به نظر نمی آید که آینده ی خوبی در انتظار اقتصاد ایران باشد.

رستگار در رابطه با شرایط صادراتی کشور نیز گفت: در حال حاضر صادرات، مشکل و واردات به مراتب مشکل تر است، وجه مشترک این دو نیز تبادلات مالی است که ما چه برای دریافت مطالبات و چه برای پرداخت هزینه ی اقلام خریداری شده با مشکل مواجه هستیم. مضاف بر این موارد، واردات با مشکلات حمل و نقل و مسایل گمرکی نیز همراه است.
در حال حاضر به شرکت های تولید کننده ی کامپاند اجازه ی وارد کردن ماشین الات داده نمی شود چرا که این دستگاه ها بعضا” مشابه داخلی دارند. ضمن احترام به فعالان صنعت ماشین سازی باید درنظر داشته باشیم که فاصله ی زیادی  بین ماشین های داخل و نمونه های خارجی کاملا” مشهود بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت تولید ما دارد .
متاسفانه برای وارد کردن قطعات مورد نیاز دستگاه های خود نیز در این چند وقت دچار مشکل شده ایم و باید به نوعی از هفت خان رستم عبورکنیم تا بتوانیم قطعه ی خود را تامین کنیم.
وی در رابطه با نمایشگاه ها نیز افزود: متاسفانه در کشور با تعدد  نمایشگاه های پلاست مواجه هستیم که به جز نمایشگاه های تهران و تاحدودی اصفهان سایر نمایشگاه ها کیفیت مطلوبی ندارند. به عنوان مثال اطلاعات برگزارکنندگان مشهدپلاست از نحوه ی غرفه سازی به شدت پایین بود و یا این که نمایشگاه شیراز و اهواز با هم تداخل داشتند!
سوالی که به ذهن متباتر می شود آن است که یک شرکت چطور می تواند برای نمایشگاه هایی که به فاصله ی ده روز از یکدیگر برگزار می شوند نو آوری داشته باشد؟ متاسفانه برگزارکنندگان این نمایشگاه ها با یکدیگر هماهنگی چندانی ندارند و بیشتر شرکت ها از حضور در این نمایشگاه ها متضرر می شوند تا منتفع.

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این گزارش را در شماره 208 ماهنامه بسپار که درنیمه بهمن ماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا