اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با علیرضا روان‌روی، مدیرعامل صنایع رنگسازی تولیپ: مشکل تامین مواد اولیه و باز هم مشکل تامین مواد اولیه

بسپار/ایران پلیمر این واحد تولیدی در ابتدا تنها با تولید چند محصول از جمله کنیتکس و رنگ اکریلیک توانست جایگاه مناسبی در بین مشتریان خود به دست آورد. در ادامه بنا به تقاضای بازار و با کسب مجوز های لازم همانند دریافت نشان ملی استاندارد ایران اقدام به گسترش فعالیت خود کرد و هم اکنون در زمینی به مساحت 2500 متر با قابلیت تولید 5000 تن در سال در قالب بیش از 60 نوع محصول مختلف اقدام به تامین نیاز مشتریان خود می کند.

مجموعه در کنار جناب آقای حسینی رئیس هیئت مدیره، شریک بنده از سال ۹۴ با تولید تعداد محدودی رنگ در شهرک صنعتی بزرگ شیراز آغاز به کار کرده است. با نیروی جوان و سرمایه اندک شروع کردیم اما با ارائه محصول با کیفیت توانستیم بازار را به دست بگیریم و الان بعد از ۷ سال در زمینی بالغ بر ۵ هزار متر مربع و با نیروی کار ۱۵ نفر مشغول فعالیت هستیم. سهم کوچکی در بازار داریم اما استقبال خوبی از محصولات ما شده است و توانسته ایم جایگاه خود را ارتقا ببخشیم.

ما تولیدکننده انواع رنگهای ساختمانی و صنعتی و کنیتکس، انواع پوشش های عایق اعم از پوشش های رطوبتی و نما و استخری هستیم. در رنگهای ساختمانی رنگ اکریلیک و پلاستیک تولید می کنیم. رنگ های ما به دو بخش پایه آب و پایه حلال تقسیم می شود. همچنین ما انواع مادر رنگها را داریم. در رنگ های روغنی ما بالغ بر ۳۰ فام رنگ تولید می‌کنیم. ضدزنگ های ما در دو گرید و رنگهای صنعتی جدولی و رنگ برای سوله سازی در مجموعه ما تولید می شوند. ظرفیت اسمی کارخانه ما ۵ هزار تن در سال است ولی در حال حاضر با ۳ هزار تن فعالیت می کنیم که در طرح های توسعه ای خواستاریم به ظرفیت اسمی نزدیک شویم.

برخی مواد اولیه ما نمونه داخلی ندارد مثل دی اکسید تیتانیوم و وارداتی است.  همچنین درست است که ما مصرف کننده پایین‌دست هستیم اما بالادستی های ما باید مواد اولیه شان را از خارج وارد کنند مثل رزین و به همین دلیل ما هم عموما با مشکل تامین مواد اولیه مواجه می شویم.

برنامه ما برای آینده این است که جایگاه مان را در مجموعه رنگ کشور ارتقا و تنوع محصولات خود را با تولید رنگ های ضدحریق، رنگ های اپوکسی و رنگ های ضدخزه گسترش دهیم.

مهمترین چالش ما عدم ثبات در بازار به دلیل نوسانات ارز است و حاشیه سود ما محقق نمی‌شود. چالش دیگر تامین مواد اولیه است و به دلیل تحریم‌ها گاهی مواد اولیه یا قابل دسترسی نیست یا با قیمت بسیار بالا عرضه می شود. چالش دیگر مشکل صادرات است که به دلیل آنها، ما فعلاً در صادرات فعالیت نداریم. چون ما مجموعه ای هستیم که با تلاش و پشتکار نیروی جوان کار می کنیم هرگز ناراضی نبوده ایم و سعی می کنیم مجموعه را پیش ببریم ولی به دلیل مشکلات نتوانستیم صددرصد اهدافمان را امسال محقق کنیم اما تلاش می کنیم سال ۱۴۰۲سال پررونق و خوبی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا