اخبار

گفت و گوی بسپار با مدیر فروش شرکت صناف: ساخت تجهیزات تشخیص خواص پلیمرها، ممانعت از خروج ارز

بسپار می نویسد، مجموعه صناف بیش از 20 سال در صنعت پلیمر سابقه فعالیت دارد. آقای فکرآور دارای مدرک دکتری الکترونیک است و مجموعه کار خود را با ساخت نمایشگرهای کنترل دما آغاز کرده ­است. 

با گذشت زمان و مراجعه شرکت ­هایی که اکسترودر و یا تجهیزات آزمایشگاهی آن­ها دچار مشکل شده بود، وی دریافت که بسیاری از دستگاه­ ها مشکل دارد و حتی بسیاری از این دستگاه­ های خارجی فاقد خدمات هستند و بر این مقوله تمرکز کرد. در یک بازه زمانی نمونه آلمانی تجهیزات آزمایشگاهی تهیه می­شد و به گونه ­ای نبود که این تجهیزات همانند امروز در ایران ساخته شود. وی به این فکر افتاد که این تجهیزات آنچنان خاص نیستند و می­توان پارامترهای آن را در ایران کنترل و شروع به تولید محصول کرد. تولید را با رینگ استفینس شروع کرد. دستگاهی که چندان دارای فناوری بسیار بالایی اما برای خرید آن ارز از کشور خارج می­شد. به مرور، صناف محصولات خود را افزایش داد و اکنون جز شرکت­هایی هستیم که بیشتر آزمون­های تشخیص خواص پلیمری را در مجموعه خود تولید می­کنیم. به غیر از اینکه هر دستگاهی مدل­های متفاوتی دارد، از نظر اسمی بیش از 30 دستگاه را تولید می­کنیم.

این شرکت فعالیت خود را با ساخت DSC آغاز کرده و از حدود 7 سال پیش شروع به ساخت دستگاه OIT نیز کرده ­است که بیشتر در پلیمرها (PP و PE) کاربرد دارد. بیشتر مشتریان ما تولیدکنندگان لوله­ های پلی­ اتیلنی هستند. همچنین از طریق نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران (ایران لب) با مجموعه ­های آموزشی آشنا شدیم. این موسسات برای فعالیت خود تنها از دستگاه  OITاستفاده نمی­کنند. طی بازخوردهای دریافتی برخی گزینه­ ها (محاسبه سطح زیر منحنی، دقت دما و.. ) را به دستگاه اضافه کردیم که باعث ارتقا این دستگاه شد. اکنون دستگاهی DSC را در هر 5 دوره نمایشگاه ارایه و به فروش رسانده ­ایم. از سال گذشته TGA را به محصولات خود اضافه کردیم. به جز میزان انرژی بر روی میزان وزن­ سنجی نیز کار کردیم. تا کنون نشنیده­ ایم که TGAدر سبد محصولات دیگر شرکت­ ها باشد. همچین تاییدیه صلاحیت اداره استاندارد را جهت کالیبراسیون این دستگاه اخذ کرده ­ایم.

دستگاه DSC باید دارای دقت بالا باشد. نه تنها در ایران بلکه در اروپا نیز شاید یک یا دو شرکت هستند که این دستگاه را می­سازند و ساخت آن فراگیر نیست. با توجه به اینکه این دستگاه دارای فناوری بالا است در ابتدا همه احساس می­کنند تکنوژی آن به گونه­ ای است یک شرکت ایرانی نمی­تواند آن را بسازد و همه در ابتدا شک و تردید دارند که این نتایج صحت دارد یا خیر. 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا