اخبار

گفت و گوی بسپار با مهدی پورقاضی از غرفه گذاران در نمایشگاه Plast میلان: توسعه صنعت پلیمر نیازمند بازارهای صادراتی است

بسپار/ ایران پلیمر مهدی پور قاضی، مدیر عامل شرکت نیرومند پلیمر و رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار بسپار هدف از حضور این شرکت به عنوان یک واحد صنایع تکمیلی در نمایشگاه سه سالانه پلاست میلان را تشریح کرد: از حدود 2 سال پیش صادرات را در برنامه های شرکت قرار دادیم که پیش از آن به آن زیاد نپرداخته بودیم. همچینن سعی کردیم که در چندین نمایشگاه خارجی (پاکستان، افغانستان، روسیه و اروپا) شرکت کنیم. ظرف 2 سال گذشته رشد خوبی در این زمینه داشتیم و بخش اعظمی از صادرات ما به اروپا بوده است. تواسته ایم به قطعه سازان خودرو در اروپا محصولاتمان (پلاستیک های مهندسی ) را صادر کنیم. این افتخار بزرگیست که کمتر شرکت ایرانی موفق به انجام آن شده است، بر اساس اطلاعات ما تا کنون کسی در حوزه فعالیت ما اینکار را انجام نداده است. با توجه به اینکه محصولات فعلی ما مورد استقبال شرکت های اروپایی قرار گرفته، تصمیم گرفتیم در نمایشگاه میلان پلاست شرکت کنیم.

همانطور که می دانید ایتالیا قطب کامپاندینگ در اروپا است. مهم ترین و بیشترین کامپاندهای اروپایی در ایتالیا تولید می شود. بسیاری از قطعه سازان خودرو در اروپا مواد اولیه خود را از ایتالیا تهیه می کنند. در  واقع غرفه ما در مرکز رقبا است. بر اساس آنچه که تاکنون انجام شده و موفق شدیم که به کشور های اروپایی صاردات داشته باشیم امیدوار هستیم که در میلان پلاست نیز به موفقیت رسیده و مشتریان جدیدی پیدا کنیم.

وی از برنامه ها و محصولات ارایه شده در این نمایشگاه نیز گفت: بیشتر محصولات مهندسی، کامپاندهای پلی پروپیلن و پلی آمید را در میلان پلاست عرضه کردیم. همچنین بر روی مشخصات فنی و استانداردها نیز کار کرده ایم. استانداردهای مورد تایید اروپا را داریم و به همین دلیل است که می توانیم به اروپا صادرات داشته باشیم. در آزمایشگاه ما تست ها بر اساس استانداردهای بین المللی ایزو و ASTM است و از این جهت مورد تایید شرکت های اروپایی هستیم.

مدیرعامل شرکت نیرومند پلیمر ضمن ابزار امیدواری نسبت به اینکه سهم  بیشتری از صادرات به اروپا در این نمایشگاه داشته باشند افزود: در سال 96 بیش از 1400 تن صادرات نه تنها به اروپا بلکه دیگر کشور ها نیز داشتیم. هدف گذاری امسال برای  2100تن است که لازمه رسیدن به این هدف تقویت بازارمان در اروپا است.

وی از دورنمای سال جاری وضعیت صنعت هم گفت: به نظر من، سیاست های توسعه اقتصادی و صنعتی روشن نیستند. بسیاری از تصمیم گیری ها بستگی به تصمیم مسوولین اقتصادی کشور دارد. اگر راه آزادسازی اقتصادی و تعامل با دنیا را پیش بگیریم و سعی کنیم رابطه بهتری با اروپا و بازارهای همسایه بدست آوریم می تواند سال موفقیت آمیزی باشد. اما اگر درگیری و تنش با کشورهای همسایه در منطقه و کشور های دنیا باشد کار امسال سخت خواهد شد. ادامه زندگی بستگی به این دارد که بازار صادراتی تا چه اندازه باز شود که این امر می تواند در توسعه اقتصادی کشور و صنعت پلاستیک بسیار موثر باشد.

پورقاضی در پایان افزود: مشتریان اروپایی ذهنیتاشان این نباشد که چون یک کامپاند مهندسی ایرانی است دارای کیفیت پایین و یا فاقد قیمت رقابتی است. باید بدانند که می توانند کامپاند های مهندسی با قیمت رقابتی را در شرکت های ایرانی از جمله شرکت نیرومند پلیمر پیدا کنند. ما آمادگی هر گونه همکاری را در این زمینه داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا