اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با مهندس سعید زکایی، مدیرعامل پارساپلیمرشریف، از غرفه گذاران ایرانی نمایشگاه K آلمان: توسعه بازارهای صادراتی در کشورهای اروپایی را نشانه گرفته ایم

بسپار/ ایران پلیمر پارساپلیمر شریف تولیدکننده انواع کامپاندهای مهندسی و زیست محیط دوست و یکی از غرفه گذاران ایرانی نمایشگاه k2022  است که از 27 مهرماه در شهر دوسلدورف آلمان میزبان بزرگترین فناوران روز صنعت پلیمر خواهد بود. گفت و گوی این گروه رسانه اب با مهندس سعید زکایی مدیرعامل و موسس این مجموعه انجام شده است.

بسپار_ آقای زکایی این دومین یا سومین دوره حضور شما در نمایشگاه K ست. بفرمایید دقیقا با چه اهدافی در بزرگترین نمایشگاه پلاستیک دنیا حضور پیدا می کنید؟

و آیا امیدوار به توسعه بازار صادراتی در اروپا هستید؟ با چه گروه محصولاتی (لطفا مفصل تولیدات خود را بفرمایید)؟

زکایی: شرکت پارسا پلیمر شریف که بخشی از گروه پلیمری شریف است در نمایشگاه k  در سومین دوره متوالی شرکت به عمل می آورد و از انواع محصولات پیشرفته پلیمری در حوزه کامپاندینگ در صنایع مختلف مثل صنایع بسته بندی، صنایع الکترونیک، خودرو و لوازم خانگی رونمایی می کند. همچنین در حوزه توسعه پایدار و محصولات دوست دار محیط زیست، پلاستیک های زیست تخریب پذیر را که تاییدیه بین المللی دارند، تولید کرده ایم که در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

امیدواریم پس از رفع محدودیت ها و افزایش تعاملات بین المللی بین کشورها بتوانیم تجارت با بازارهای بزرگ دنیا را  به طرق های مختلف اجرا کنیم. بله، در این نمایشگاه پلن ها توسعه متعددی داریم من جمله توسعه بازار صادراتی در کشور های اروپایی.

 

بیشتر بخوانید 

 

بسپار_ چه نکاتی برای حضور در این نمایشگاه در مقایسه با سایر نمایشگاه های تخصصی در ایران و منطقه برای شما جالب توجه بوده است؟

زکایی: نمایشگاه K چند جنبه قابل توجه دارد که مهم ترین آنها ارائه دستاور ها و پیشرفت های  شرکت های بزرگ و فناور صنعت پلاستیک در یک دوره سه ساله است که در این نمایشگاه از آنها رونمایی می شود. برای دستیابی و رصد ترندهای جهانی و همینطور فناوری روز دنیا بهترین گزینه برای حضور نمایشگاهی در این صنعت،  قطعا K است.

موضوع بعدی تامین تجهیزات و مواد اولیه ای ست که ما می توانیم با تعامل با تامین کنندگان، نیازهای خود را مرتفع کنیم. در نهایت عرضه محصولات و دستاوردهای خود ما و یافتن مشتری و شناسایی دغدغه و نیازهای حال حاضر آنها است. بهینه سازی محصولات از اهداف همیشگی ماست. و بالاخره نمایشگاه K2022 فرصتی است که با شرکت های داخلی که در این گردهمایی حضور دارند، تعاملاتی جدی تر در صنعت و فعالیت در آن و همینطور جلساتی در حوزه پلیمر در این نمایشگاه داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید


بسپار_
به نظر شما صنعت پلیمر ایران چه ویژگی هایی برای تولید و صادرات دارد؟ نیازمند چه حمایت هایی است؟

زکایی: بر خلاف کشور های دیگر ما در ایران زنجیره کاملی از چرخه تولید مواد اولیه تا محصولات نهایی داریم که باید در جریان و ارتباطات قرار بگیرد نه آنکه به صورت راکد باقی بماند. ما باید به بازار های جهانی و شرکت هایی که استاندارد های جهانی را دارا هستند، دسترسی پیدا کنیم که با این ارتباط، پویایی و رشد و توسعه ادامه پیدا خواهد کرد در غیر این صورت درجا خواهیم زد و شاهد رشد نخواهیم بود. ما پتانسیل زیرساخت و ظرفیت خوبی  داریم که لازم است روی آن سرمایه گذاری کنیم چرا که این امر به بوجود آمدن اشتغال و ثروت در کشور کمک خواهد کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا