اخبار

گفت و گوی بسپار با یکی از غایبین بزرگ ایران پلاست: تحریم ­های داخلی دردسرسازتر از تحریم ­های خارجی شده اند!

بسپار/ ایران پلیمر شرکت الکتروهیدرولیکان (ماهر) اولین سازنده ماشین­های تزریق پلاستیک تمام اتوماتیک در کشور فعالیت خود را از دهه 40 آغاز کرد و در سال 1355 به ثبت رسید. تاکنون در زمینه طراحی و ساخت و ارایه انواع ماشین های تزریق پلاستیک و خطوط تولید با برند ماهر،اصلانیان و اصلانیان + ماهر  فعالیت دارد. گپ و گفتی داشتیم با هنریک اصلانیان  که شاید بتوان او را یکی از غایبین بزرگ نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم دانست.

 

اصلانیان: شرکت الکتروهیدرولیکان (ماهر) متشکل از شش واحد اصلی مهندسی و ماشین سازی، بازاریابی و فروش، خدمات پس از فروش، روابط عمومی، بازرگانی، مالی و اداری است. تمامی پرسنل این شرکت در جهت مشاوره، تامین نیازهای مشتری، جلب رضایت مصرف کنندگان نهایی و اطمینان خاطر خریدار از خدمات پس از فروش سریع، کارا و بلندمدت آموزش دیده و در راستای تامین ماشین آلات، تجهیزات و خطوط تولید مورد نیاز صنایع پلاستیک کشور در تلاش هستند.

اعضای نسل سوم هیات مدیره این شرکت دارای تحصیلات عالی در رشته های صنایع، مکانیک، برق و کامپیوتر بوده و با بهره مندی از تجارب فنی نسل­های قبلی، دانش روز، سیستم­های مدیریتی پیشرفته و ابزارهای مدرن در جهت طراحی، ساخت و ارایه به روزترین ماشین آلات و تجهیزات و خطوط تولید به منظور پوشش کلیه نیازهای مشتریان در حداقل زمان، هزینه، با بالاترین کیفیت و دوام تلاش می کنند.

شرکت الکتروهیدرولیکان منحصراً در زمینه ماشین آلات و خطوط تولید فرآیند تزریق پلاستیک فعالیت دارد و دارای سری محصولات کاملی از تناژ 15 تن الی 6500 تن است که شامل خطوط ماشین های تزریق پلاستیک سری AM,JM,SM,EM است.

قسمتی از این ماشین آلات طراحی و ساخت داخل و بخشی طراحی و ساخت به صورت Manufacturing Contract و بخشی نیز طراحی ژاپنی و ساخت گروه صنعتی Chen Hsong  است.

همچنین جدیدترین محصول این شرکت، ماشین های تزریق پلاستیک سری JM-MK6 می باشد که طراحی متخصصین ژاپنی است، به صورت تمام سرووموتور و با ضرایب طراحی و ساخت بالا برای پوشش نیاز شرکت­های اروپایی، آمریکایی و آسیایی که سرعت و دوام و یکنواختی بالاتری را انتظار دارند.

این محصول در حال حاضر  در ایران نیز ارایه می ­شود.

 

بسپار- در خصوص این ماشین تازه ارایه شده، بیشتر برای خوانندگان بسپار بفرمایید.

اصلانیان: جدیدترین محصول ما، ماشین های تزریق سری JM-MK6 با طراحی و تکنولوژی ژاپنی و فولسروو موتور است که برای اولین بار در ایران ارایه می­شود. در کنار سری SM-TP ماشین های تزریق پلاستیک تناژ بالا و دو صفحه ای.

 

بسپار- مشکلات این روزها را در خصوص واردات چگونه مدیریت می کنید؟

اصلانیان: باتوجه به این موضوع که اساساً شرکت الکتروهیدرولیکان دارای امکانات طراحی و ساخت و ماشین سازی است، در دوره ­های مختلف با توجه به قوانین جاری و نیاز مشتریان اقدام به ساخت و یا بصورت CKD و SKD کرده و در نتیجه کمترین اثر را از نوسانات نرخ ارز و همچنین پوشش درخواست­های مشتریان دیده است.

 

بسپار- با توجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران (به خصوص تحریم های بانکی) سیاست شما به عنوان یک شرکت تجهیزات ماشین موفق برای مقابله با آن چیست؟ چه راهکارهایی را برای این نوع بحران­ها پیش بینی کرده­اید؟

اصلانیان: قطعا تقویت بخش ماشین سازی. قابل ذکر است که ما از تحریم­های داخلی همانند قوانین متغیر روزانه آسیب می بینیم. طبیعتا این به هم ریختگی در تشکل­ها و انجمن­ها و صنوف نیز پدیدار می­شود و می توانم بگویم این موارد بیشتر از تحریم های خارجی به ما لطمه می­زند.

 

بسپار- از ابتدای سال 97 تا به حال سرمایه گذاری یا توسع ه­ای در عرصه پلاستیک رخ داده که از ماشین آلات شما خریداری شده باشد؟

اصلانیان: بله در زمینه بسته بندی و صنایع آب و همچنین ماشین های دو صفحه ای تناژ بالای 100 تن.

 

بسپار- در ایران پلاست حضور نداشتید. چرا؟

اصلانیان: باتوجه به انحصارگری که در ایران پلاست در سال 97 به وجود آمد و عدم تخصیص غرفه مناسب به این شرکت و اجبار در گرفتن غرفه ­های اسپانسری و قطع دسترسی برای جانمایی، شرکت الکتروهیدرولیکان در نمایشگاه ایران پلاست حضور پیدا نکرد ولی امکان بازدید دستگاه ها به همراه تست قالب در محصول جدید را در محل شرکت برای علاقمندان ایجاد کردیم.

 

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این گفت و گو را که در شماره 193ام ماهنامه بسپار که در نیمه مهرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا