اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با آرمین فرجادی، مدیرعامل کالاکار: در فضای امروز جهان آینده نگری معنایی ندارد!

بسپار/ایران پلیمر  آرمین فرجادی متولد 1350 و دانش آموخته رشته مهندسی عمران است. مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت کالاکار. این شرکت حدود 40 سال است که در بازار ایران در زمینه عرضه مواد اولیه شیمیایی فعال است و چنانکه خود می گوید، با بهره گیری از پرسنل متخصص و تامین کنندگان موفق در سراسر دنیا، به صنایع مختلفی از جمله پتروشیمی، پلاستیک، رنگ، مرکب چاپ، ساختمان، آرایشی و بهداشتی، رزین سازی و… خدمات تامین مواد اولیه تخصصی و مشاور فنی ارایه می دهد.

فرجادی به خبرنگار بسپار می گوید: محصولاتی که شرکت کالاکار در بازار ایران به نمایندگی از تولیدکنندگان خارجی عرضه می کند شامل انواع مواد اولیه شیمیایی همچون افزودنی های تخصصی و همچنین پیگمنت و دای است.
صنایع هدف ما شامل پتروشیمی ها، پلاستیک، رنگ، مرکب چاپ، ساختمانی، آرایشی بهداشتی، شوینده ها، رزین سازی، چسب سازی، چسب و … هستند.

بسپار- آیا بحران کرونا و تبعات آن در ایران به این صنعت ضربه زده؟ یا متاثر از نیازهای بخش درمان و پزشکی به قطعات و تجهیزات و البته بسته بندی محصولات محافظت فردی، تقویت شده و پیشرفت داشته است؟
فرجادی: معتقد هستم که این بحران می تواند منجر به تقویت و یشرفت صنایع داخلی و تبدیل به یک فرصت شود، اما متاسفانه به خاطر عدم تخصیص از جانب دولت و بانک مرکزی، بسیاری از مواد اولیه مصرفی تولیدکنندگان ایرانی که منشاء خارجی دارند قابل تامین نیست لذا از آنجایی که برای تولید یک کالا آیتم های متفاوتی مورد نیاز است و اگر فقط یکی از آنها نباشد، تولید مقدور نیست، چالش بزرگی پیش پای صنعت گران قرار گرفته و فرصت آنها در جهت گسترش بازار و استفاده از بحران جهت تقویت سوخته است.

بسپار- هدف مجموعه شما برای حمایت مالی از کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند (که قرار است به زودی برگزار شود) چه بوده است؟
فرجادی: هدف حمایت از انجمن محترم تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند و در نهایت صنایع ایرانی بوده است.

بسپار- سیاست ها و برنامه های شما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و آینده چگونه است؟
فرجادی: همزمان با امضای برجام و باز شدن فضاهای اقتصادی با سایر کشورهای جهان، شرکت ما دفتر خود را در امارات متحده عربی تعطیل و به اروپا منتقل کرد. ضمنا فضای اداری تا دو برابر فضای موجود، جهت توسعه و همکاری با شرکت های قابل و ارزشمند غربی رزرو شد. مذاکراتی از قبیل اداره و انجام امور دفاتر شرکت های معظم در ایران برای مثال شرکت آرکما انجام شد. فضای آموزشی تجهیز شد. هزینه و سرمایه گذاری مناسبی به امید آینده و جهت حرکت متناسب با فضای پسابرجامی انجام شد … متاسفانه با موضع گیری نامناسب آمریکا و فشار بر اروپا و چین و ایران، تمامی برنامه های فوق الذکر بی بهره گردید.
باید بگویم در فضای امروز جهان، برنامه ای نمی توان داشت و صرفا مشغول مدیریت بحران هستیم و بیشتر معطوف به بقا هستیم تا توسعه و آینده نگری!

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۲۱۳ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا