اخبار

گفت و گوی ایران پلیمر با دکتر مهدی نکومنش در آستانه برگزاری پانزدهمین سمینار علوم و تکنولوژی پلیمر ISPST 2022 + برنامه سه روزه سخنرانی ها

بسپار/ ایران پلیمر پانزدهمین دوره سمینار علوم و تکنولوژی پلیمر ISPST 2022 از 17 تا 19 آبان ماه جاری با همکاری انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

ریاست این دوره را دکتر روح الله باقری برعهده دارد. دبیر اجرایی سمینار دکتر محسن معصومی و دبیر علمی دکتر طیبه بهزاد هستند.

خبرنگار این گروه رسانه ای در آستانه برگزاری سمینار گفت و گویی با دکتر نکومنش، رییس هیات مدیره انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران داشت که در ادامه می خوانید. با این سوال آغاز کردیم که این دوره از معدود دوره های برگزاری سمینار در خارج از تهران است و دانشگاه صنعتی اصفهان چگونه به عنوان میزبان انتخاب شد؟

 

دکتر نکومنش: دوره سوم سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر هم در شیراز برگزار شده بود. اما درست است که بیشترین دوره های برگزاری در تهران بوده. چند سالی است که انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران تصمیم گرفته است تا حداکثر مشارکت را در برگزاری این رویداد بین المللی جذب کند. برای همین طی نامه ای به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی که توان برگزاری این سمینار را در آنها احساس می کنیم مکاتبه می کنیم، تقاضا برای برگزاری دریافت و نهایتا به انتخاب میزبان دوره آتی منتهی می شود. در این دوره این جلسه مشترک با حضور هیات مدیره انجمن و روسای 20 مرکز آموزشی و پژوهشی پلیمر در کشور در زمان و محل برگزاری ISPST2022 برگزار و برگزارکننده دوره آینده انتخاب خواهد شد.

تا کنون 7 بار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سه بار پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و یک بار در دانشگاه های شیراز، شریف، آزاد اسلامی و تربیت مدرس میزبان برگزاری سمینار بوده اند.

همانطور که اشاره کردم سیاست ما در انجمن، دادن سهم کمتر میزبانی سمینار به دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه پلیمر و  جذب مشارکت بیشتر از سوی همه همکاران پلیمری در اقصا نقاط کشور است.

بیش از 600 مقاله به دبیرخانه سمینار رسید که پس از طی فرآیند داوری طولانی (رای همسان دو داور از سه داور هر مقاله)، طی سه روز برگزاری حدود 170 مقاله به صورت شفاهی و 200 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

زبان رسمی سمینار انگلیسی خواهد بود و نمایشگاهی از دستاوردهای حامیان سمینار و برخی علاقه مندان دیگر در کنار سمینار برپاست.

تالار شیخ بهایی، لابی و 7 تالار جانبی میزبان سخنرانی ها، ارایه پوسترها و نمایشگاه جانبی است.

 

برنامه سخنرانی های ISPST2022

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا