اخبار

گفت و گو با سعدی علی نیا، مدیرعامل و مدیرفنی شرکت صنایع شیمی پوشش رنگ: امیدارم روزی نگرانی واحدهای تولیدی صرفا مسایل تولیدی باشد!

بسپار/ایران پلیمر سعدی علی نیا، مدیر عامل، نایب رییس و عضو هیات مدیره مجموعه صنایع شیمی پوشش رنگ، با سابقه حدود 35 سال در تولید رنگ و رزین است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1380 با تولید انواع رنگ های صنعتی و پلاستیزول در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز کرد.

بسپار- پوشش رنگ در حوزه رنگ های صنعتی فعال است. سهم محصولات شما در این دو بخش چه قدر است؟ با چه ظرفیت تولیدی و چه سهمی از بازار داخل کشور را در اختیار دارید؟ در بخش صادرات چه طور؟
علی نیا: این شرکت در سال 1384 موفق به اخذ گواهینامه های ISO 9001 و ISO TS و IQNet و همینطور در سال 1389 به عنوان واحد نمونه R&D از وزارت صنایع و معادن برگزیده شد.
تولیدات خود را با هدف رنگ های قطعات پلیمری برای صنعت خودرو، برق، لوازم خانگی، کابینت های حمام و رنگ های خودرو پایه حلالی شروع کردیم و پس از مدت زمان کوتاهی در جرگه تامین کنندگان صنعت خودرو، متعلقات خودرو و دیگر صنایع مرتبط قرار گرفتیم.
استقرار سیستمهای کیفی پیشرفته، حرفه ای ترین سیستم مالی اداری و چابک سازی سازمان یارای ما در توسعه و طراحی محصولات جدید بوده است.
پوشش رنگ هیچگونه فعالیتی در رابطه با رنگ های ساختمانی و مصارف عمومی تا کنون نداشته و صد درصد هدف آن صنعت بوده است.

بسپار- با توجه به اینکه تولید پوشش قطعات پلاستیکی را هم دارید بزرگترین بازار این بخش کجاست؟ و چه ویژگی های خاصی دارند این رنگ ها و بر چه پایه ای هستند؟
علی نیا: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیتها در تامین مواد اولیه که تهدیدی برای افزایش تولیدات این سازمان تا کنون بوده، تنوع تولیدات، داخلی سازی محصولات وارداتی و تولیدات محصولات جدید آب پایه صنعتی از سال 1394 برای این واحد فرصت گرانبهایی را فراهم کرده تا بتواند در مسیر بی نیازی از محصولات خارجی گام بردارد.

بسپار- آیا صادرات هم داشته اید؟
علی نیا: پوشش رنگ در حال حاظر صادرات ندارد. واحد طراحی و تحقیقات صنایع شیمی پوشش رنگ برنامه و همت خود را بر آن گذاشته تا بتواند در مسیر حفظ محیط کار و محیط زیست کمتر مصرف نمودن حلال های صنعتی بخش عمده ای از مصارف رنگ های حلالی را کاهش داده و با رنگ های آب پایه با تکنولوژی جدید و خواصی به مراتب بهتر جایگزین نماید.

بسپار -در بحث رنگ های فناور آیا پوشش رنگ تواسته محصولاتی را در سالهای اخیر داخلی سازی کند؟ (نانویی و…)
علی نیا: تولید رنگ های مقاوم در برابر خوردگی 500 تا 750 ساعت سالت اسپری که دارای مقاومت نوری مناسب در شیدهای مختلف است، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت می باشد.
رنگ های تزئینی داخلی خودرو، دکوراسیون های مدرن در انواع فول مات تا براق کامل Soft Feel ، Chrome effect ، Steel effect در محدوده تولیدات مجموعه ما قرار دارد.

بسپار- پس از همه گیری ویروس کرونا چه قدر در کسب و کار شما تغییرات حاصل شد؟ چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سبد محصولات؟
علی نیا: پروژه جدیدی که نهایتاً در دو ماه آینده رونمایی خواهد شد برگ زرینی در صنعت رنگ ایران و از افتخارات واحد طراحی محصولات شرکت صنایع شیمی پوشش رنگ خواهد بود.
خوشبختانه کرونا در مسیر تولیدات این شرکت اخلال قابل توجهی ایجاد نکرده، ولی سازمان را در تهیه مواد اولیه و حمل و نقل از مبادی اروپایی و دیگر کشورها با مشکلاتی مواجه کرده است.

بسپار- و در پایان؟
علی نیا: تولید در ایران کاری است بسیار سخت، امیدوارم در آینده ای نزدیک سازمان های متولی تولید در ایران عزیز ما بتوانند طوری از واحدهای تولیدی حمایت کنند که نگرانی واحدهای تولیدی صرفاً حل مسائل مربوط به تولید، کیفیت و طراحی محصولات جدید باشد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۵ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان شهریور منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا