اخباراخبار ویژه

گفت و گو با علی سالارزاده، مدیرعامل آمیزه های پلیمری اکو: صنعت مستربچ و کامپاند، صنعتی دارای مزیت در کشور است

بسپار/ایران پلیمر علي سالارزاده، متولد سال ١٣٦٥ و دانش آموخته مهندسي برق است. مدیرعامل شركت ما آميزه هاي پليمري اكو که مدت ١٢ سال است در زمينه توليد انواع مستربچ و كامپاندهاي پليمري فعاليت مي كند.

سالارزاده: مجموعه ما با تكيه بر ماشين آلات و تجهيزات پيشرفته و علم و تجربه پرسنل متخصص در صنعت پليمر سعي در پيشرفت مستمر در اين صنعت دارد. عمده تمركز شركت ما بر روي مستربچ هاي سفيد تخصصي براي انواع كاربردها و كامپاندهای كربنات كلسيم است، به شكلي که بعد از سالها كار و تمركز بر روي اين محصولات اكنون به صورت تقريبي رضايت تمامي مشتريان را فراهم كرده ايم.
ضمن اينكه در زمينه توليد انواع افزودني ها و كامپاندهاي مهندسي نيز فعال هستيم.
ما به دليل اينكه مواد اوليه مورد نياز براي توليد كنندگان را توليد مي كنيم با طيف وسيعي از صنايع پليمري همكاري مي كنيم، از جمله: صنعت فيلم (نايلون و نايلكس)، صنعت تزريق، صنايع نساجي و كيسه بافي، صنايع خودرو و …

بسپار- صنعت تولید مستربچ و آمیزه های پلیمری در چرخه صنایع پایین دستی پتروشیمی جزو صنایع واسط است … آیا این امر را مزیت و امتیاز آن می دانید؟
سالارزاده: بله كاملا اين امر را يك مزيت و امتياز مي دانيم.
به دليل اينكه از آنجايي كه صنعت كامپاند و مستربچ يك صنعت مياني و واسطه بين صنايع بالا دستي و توليدكنندگان نهايي است لذا اين فرصت وجود دارد كه با طيف وسيعي از توليدكنندگان صنايع پليمري همكاري كنيم و بتوانيم با تنوع محصولات توليدي به صورت مستمر نيازهاي مشتريان را رفع كنيم.

بسپار- آیا بحران کرونا و تبعات آن در ایران به این صنعت ضربه زده؟ یا متاثر از تولیدات قطعات پلاستیک برای صنعت پزشکی و درمان رشد و تحرک داشته و موجب تقویت این صنعت شده؟
سالارزاده: بحران كرونا هر چند براي بخشي از بدنه صنعت پليمر كه در ارتباط با توليدات محصولات بهداشتي و پزشكي بودند باعث رشد توليد شد ولي به صورت كلي با مشكلاتي كه در زمينه واردات و صادرات محصولات و تعطيلي كارخانه ها به وجود آورد و همچنين با تاثيري كه بر روي مراودات مالي گذاشت باعث ايجاد خسارت در اين صنعت گرديد كه اميدواريم با توجه به كاهش اثرات آن به زودي شرايط به روال عادي برگردد.

بسپار- هدف شما از اسپانسر شدن در کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری چیست و چقدر این کنفرانس را در تولید دانش و ارتقای صنعت یاد شده، اثر بخش می دانید؟
سالارزاده: ما به عنوان عضوي از انجمن كامپاند و مستربچ وظيفه خود مي دانيم كه هر اقدامي در راستاي تقويت اين انجمن، انجام داده و با معرفي هر چه بيشتر این انجمن به صنعتگران بتوانيم نقش مفيد انجمن را بيشتر از قبل نشان دهيم.
ضمن اينكه با توجه به حضور مهمانان داخلي و خارجي و مقالات و موضوعاتي كه مطرح مي شود اين كنفرانس مي تواند با تبادل اطلاعات باعث رشد هر چه بيشتر اعضاي انجمن شود.

بسپار- سیاست ها و برنامه های شما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و آینده چیست؟
سالارزاده: البته شرايط اقتصادي در ايران به صورت كامل قابل حدس زدن نيست، اما ما به عنوان توليد كننده همواره سعي در تامين مواد اوليه مورد نياز داريم تا در شرايط خاص بتوانيم بدون وقفه در توليد،مشتريان را حمايت كنيم و همواره در شرايط تغييرات قيمتي در هنگام سقوط، با سرعت و در هنگام صعود با تاخير قيمت ها را تغيير مي دهيم تا اين فرصت براي مشتريان وجود داشته باشد كه بتوانند شرايط مالي و فروش خود را با شرايط جديد تنظيم کنند.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۲۱۳ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا