اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با فرهاد سجادی، مدیرعامل شرکت پارت بسپارآزما: بازار پلیمرهای مهندسی در کشور رو به رشد است

بسپار/ایران پلیمر شرکت پارت بسپار آزما از سال 1384 (نام سابق ثمین پلاستیک) فعالیت خود را در زمینه تامین مواد اولیه پلیمری آغاز کرده است. فرهاد سجادی مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با بسپار می گوید: در طول 15 سال اخیر تلاش کرده ایم تا با بهره مندی از تجارب گذشته و جذب پرسنل متخصص و متعهد بتوانیم پاسخ گوی نیاز مشتریان در صنایع مختلف باشیم. به لطف خدا و تلاش کلیه پرسنل در سطوح مختلف، شرکت توانسته در طول این سال ها مسیر رشد و تعالی را طی کند و امید است در سال های آتی نیز بتواند در این مسیر گام بردارد.

بسپار- شرکت پارت بسپار در سال 84 با چه هدفی وارد عرصه بازرگانی مواد اولیه شد؟ آیا هم صادرات و هم واردات را دنبال می کنید؟ یعنی مواد اولیه تولید داخل را هم صادر می کنید؟ در واردات براساس درخواست واردات مواد و گریدهای مختلف دارید یا به صورت روتین واردات مواد مشخص؟
سجادی: یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت در طول مدت فعالیت خود واردات آن دست از مواد اولیه پلیمری بوده که در کشور تولید نمی شود و مورد نیاز صنایع مختلف می باشد. اگرچه در سالیان اخیر به سبب تحریم ها این امر با مشکلات جدی همراه بوده اما در تلاش هستیم تا بتوانیم حداکثرظرفیت و توان خود را در راستای جلب رضایت مشتریان و تامین نیازهای آن ها به کار بگیریم.
در حال حاضر شرکت در راستای تامین دو طیف محصول گام های مفید و مؤثری برداشته و آماده خدمت رسانی به مشتریان است.
اول، پلیمرهای مهندسی نظیر پلی آمید ها، پلی استال ها، پلی متیل متاکریلات، پلی الفین الاستومر و … و دوم، مورد نیاز صنعت کامپاندینگ (آمیزه سازی) و مستربچ نظیر الیاف شیشه، آنتی اکسیدان ها، مواد پایه و افزودنی های اپتیکال برایتنر، نرم کننده ها و …

بسپار- صنایع مخاطب و هدف شما در بازار داخلی چه صنایعی هستند؟ سهم بازار شما چه قدر است؟
سجادی: مخاطبین شرکت از صنایع مختلفی همچون خودروسازی، لوازم خانگی، برق و الکترونیک، آبیاری و کشاورزی و … هستند که هرکدام محصولات مختص و مشخص به حرفه خود را از ما خریداری می کنند.
شرکت با توجه به سرمایه اولیه ای که هیات مدیره برای فعالیت بازرگانی تصویب کرده، ظرفیت های مناسبی در زمینه تامین مواد اولیه دارد.
قطعا صحبت از سهم بازار در شرایطی که بازارها همواره به دلایل مختلف دستخوش تغییر است امری سخت و دشوار محسوب می شود اما منطبق با رسالت و چشم انداز مجموعه، شرکت در تلاش است در بازار مواد پلیمری سهم مطلوبی را داشته باشد.

بسپار- آیا همزمان با دور دوم تحریم ها در واردات با مشکلات خاصی روبرو بوده اید؟ در زمان شیوع بیماری کرونا و بسته بودن مرزها چه طور؟ نقل و انتقالات مالی را با توجه به شرایط چگونه مدیریت می کنید؟
سجادی: تحریم ها سال به سال شرایط واردات را سخت تر و پیچیده تر می کند. بسیاری از کشور ها به سبب تحریم ها بطور مستقیم مایل به همکاری با شرکت های ایرانی نیستند و برخی کالاها به سبب تحریم های پیش رو، مسیر پر پیچ و خمی را در ابعاد مختلف طی می کنند تا به کشور برسند. اما همچنان امیدواریم که شرایط از وضع فعلی خارج شود و بتوان با سهولت بیشتری کالاهای تولید کنندگان را وارد کنیم و در دسترس آنها قرار دهیم.
در دیداری که در نمایشگاه اوراسیاپلاست استانبول با برخی از شرکت های خارجی در آذرماه 98 داشتیم، این امید وجود دارد که بتوانیم در آینده بعد از سپری شدن رکود اقتصادی به سبب کرونا، شاهد همکاری های بیشتری باشیم.

بسپار- سیاست ها و برنامه های شما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و آینده چیست؟
سجادی: همانطور که مستحضر هستید شرایط اقتصاد فعلی با یک شرایط اقتصاد مثبت و پذیرای فعالیت های مختلف فاصله بسیاری دارد. هم بازرگانان هم تولید کنندگان که به نوعی در یک چرخه برای ارائه محصول به مشتریان می باشند با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. از نقطه نظر نحوه تعامل با مشتریان، تلاش ما بر این است که تا آنجا که امکان دارد و برای مجموعه زیان و ضرر انباشته نداشته باشد بتوانیم همراه و همگام مشتریان خود بوده و در ارایه و تامین پیوسته محصولات همراه با ارائه تسهیلات پیشگام باشیم. مجموعه پارت بسپار در تلاش است موضع فعالانه و پویای خود را حتی در بازار فعلی پیش رو حفظ کند و بتواند در آینده سهم بزرگی را در تامین مواد اولیه مهندسی داشته باشد.

بسپار- بازار پلیمرهای مهندسی در مقایسه با پلیمرهای عمومی به نظر شما چه حجمی دارد؟ و چرا؟

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۳ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا