اخبار

گفت و گو با مدیر عامل شرکت ایکاپ، محمدرضا معتمد/ هم سطح با بهترین خطوط رنگ دنیا در حال حرکت هستیم

بسپار- محمدرضا معتمد، مدرک کارشناسی مهندسی شیمی را از دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع خود را از دانشگاه علم و صنعت دریافت کرده ­است. وی حدود 18 سال در صنعت خودرو  مشغول به فعالیت بوده ­است. 4 سال در شرکت تام به عنوان کارشناس و مدیر مهندسی پروژه ­های رنگ خودرو، 4 سال به­ طور همزمان  مدیر گروه پروژه ­های رنگ شرکت تام و مدیر سالن­های رنگ ایران خودرو، 7 سال معاون مدیرعامل در تولید محصولات گروه رنو، حدود 2 سال معاون مهندسی شرکت ایران­خودرو و اخیرا به عنوان  مدیرعامل شرکت ایکاپ مشغول فعالیت­ است. 

 

بسپار- محورهای فعالیت شرکت ایکاپ چیست؟ از چه تاریخی و با چه هدفی تاسیس شده­است؟

معتمد: شرکت ایکاپ، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو در زمینه طراحی، توسعه، تولید، فروش و خدمات پس از فروش می­باشد، که با سهام برابر 50-50 ایجاد شده تا محصولات این شرکت را  در ایران با حداقل سهم داخلی­سازی 40% و صادرات 30% در بازارهای جهانی عرضه کند. این  شرکت درصدد توسعه صنعت قطعه­سازی از طریق ارتباط سازندگان ایرانی با سازندگان جهانی و ارتقای صنعت خودروسازی با بکارگیری پیشرفته­ترین متدهای تولید در دنیا می­باشد و هدف آن ارایه با کیفیت­ترین محصولات (در هر بخش که محصول ارائه می­کند) می­باشد.

 

بسپار- فضای پسابرجام و ورود شرکت­های خودورسازی خارجی، چه اثری بر وضعیت تولیدکنندگان رنگ خودروی ایرانی و صنایع وابسته به آن خواهدداشت؟

معتمد: این فضا نقش بسیار مهمی در حضور معتبرترین سازندگان جهانی در ایران داشته و می­تواند راه­گشای صنعت خودرو باشد. به تبع آن سازندگان داخل کشور نیز که با استانداردهای جدیدی مواجه می­شوند این فرصت را خواهندداشت تا با تطبیق محصولات خود با جدیدترین استانداردهای جهانی صنعت خودرو، نقش خود را در این عرصه تداوم بخشند. در حال حاضر هدف، انتخاب سازندگان رنگ از داخل کشور با سطح قابل قبول کیفی در استاندارد محصولات است و امیدواریم سازندگان داخلی رنگ و مواد شیمیایی مانند همیشه بتوانند در این مرحله نیز در کنار ما رشد کمی و کیفی کار خود را تجربه کنند.

 

بسپار- آیا پژو از تولیدات شرکت­های تولیدکننده رنگ خودرویی ایرانی استفاده خواهد­کرد؟ این شرکت­ها چه استانداردهایی را باید لحاظ کنند؟

 معتمد: در حقیقت در اینجا یک نکته باید روشن شود و آن این است که طرف معامله با شرکت­های ایرانی و خارجی تامین­کننده، شرکت ایکاپ است، لیکن شرکت ایکاپ به منظور جلوگیری از تکرار مجدد، سعی و خطا کردن، از برترین استانداردهای شرکت­های مادر (ایران­خودرو و پژو) استفاده می­کند. طبیعتا سازندگان داخلی رنگ و مواد شیمیایی با توجه به آشنایی دیرینه با استانداردهای ایران خودرو، که آن­ها نیز در سالیان گذشته، حداکثر تطابق را با استانداردهای جهانی داشتند، مشکل چندانی برای حضور در این عرصه ندارند. در اینجا لازم است صرفا به چند نکته که باید مد نظر این عزیزان قرارگیرد اشاره کنم، در وهله اول رسیدن به سطح کیفیت بسیار مهم است تا محصولات تولیدی بتوانند سطح مورد قبول را داشته­باشند زیرا ما به مشتریان خود تعهد داده­ایم که محصولی با کیفیت جهانی به آن­ها ارایه دهیم و این امکان پذیرنخواهدشد مگر اینکه مواد اولیه آن­ها نیز کیفیت عالی داشته­باشند. نکته دوم نگه­داشتن این سطح کیفیت در طول دوره همکاری می­باشد. به گونه­ای که انتظار می­رود با ارتقای سیستم­های مدیریتی خود بتوانند سطح کیفی را در طول زمان و تمامی محموله­ها حفظ کنند. نکته آخر اینکه، لازم است با تمرکز بر عنصر بهره­وری به طور مداوم برای حفظ جایگاه خود در زنجیره ارزش خودروسازی تلاش کنند. دنیای امروز، دنیای رقابت برای ماندگاری است و سازمان­ها باید با تمرکز بر بهبود مداوم در این عرصه حضور یابند.

 

بسپار- بحث دیگر خط رنگ و سرمایه گذاری های مربوط به آن است، به طور کلی چند تکنولوژی خط رنگ در جهان وجود دارد؟ ایران از کدام تکنولوژی استفاده می کند؟


(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 171 ام دوماهنامه پوشرنگ آبان 95 بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا